تخریب «سینما پارک»؛ یک هفته فرصت برای ارائه طرح بازسازی

همزمان با انتقاد‌های گسترده از تخریب «سینما پارک» کابل، مشاور فرهنگی رییس جمهوری می‌گوید، به وزارت اطلاعات و فرهنگ، شهرداری کابل و افغان‌فلم یک هفته فرصت داده شده تا در مشورت با سینماگران و هنرمندان طرح بازسازی و نوسازی و یا طرح‌های بدیل را ارائه کنند.blankشاه‌حسین مرتضوی؛ مشاور فرهنگی ریاست جمهوری در صفحه فیسبوک خود نوشته که نگرانی‌های شماری از فرهنگیان، هنرمندان و فرهیختگان در رابطه به سینما پارک قابل درک است.

او گفته که «به سهم خود موضوع را با مسئولان شریک نموده و پیشنهاد کرده که برای یک هفته به وزارت اطلاعات و فرهنگ، شهرداری کابل و افغان‌فلم فرصت داده شود».

مرتضوی می‌گوید، نهادهای یادشده در مشورت با فرهنگیان، سینماگران و‌ هنرمندان روی بازسازی ‌و نوسازی و‌ یا طرح‌های بدیل، طرح‌ها و نظریات مکتوب خود را شریک نمایند.

او گفته که حمایت جمعی از فرهنگ و‌ میراث‌ تاریخی کشور، قابل ستایش است.

این در حالی است که شهرداری کابل به دستور امرالله صالح؛ معاون اول ریاست جمهوری تخریب سینما پارک را آغاز کرده‌ و بخش‌هایی از این سینما تخریب شده‌است.

این اقدام با واکنش‌های منفی فرهنگیان رو به رو شده‌است.

فرهاد دریا؛ هنرمند و خواننده مشهور کشور تخریب این سینما را با تخریب بودای بامیان به دست طالبان مقایسه کرده است.

او در نامه‌ا‌ی به امرالله صالح نوشته که از او انتظار دارد تا به‌جای تخریب این خانه‌ فرهنگی دستور بدهد آن را ترمیم و احیا کنند.

امرالله صالح معاون اول ریاست جمهوری اما بار دیگر بر تخریب آن تأکید کرده‌است.

صالح در صفحه فیسبوک خود نوشته: «در جای سینما پارک، یک محل فرهنگی که در آن نشست‌های فرهنگی به بهترین وجه آن برگزار شود، ساخته خواهد شد.»

صالح می‌گوید، سینما پارک به محلی متروک و مکانی برای فروش مواد مخدر و استراحت‌گاه معتادان تبدیل شده‌است.

مطالب مرتبط