رییس مجلس، تخریب «سیمنا پارک» را «دیکتاتورانه» خواند

تخریب «سینما پارک» واکنش مجلس نمایندگان را نیز در پی داشته و رییس مجلس این اقدام را رفتاری «دیکتاتورانه» توصیف کرده‌است.blankمیررحمان رحمانی؛ رییس مجلس نمایندگان در نشست امروز (چهارشنبه ، ۲۱ عقرب) این مجلس گفت که در این اواخر حکومت به‌جای حمایت از «دموکراسی و جمهوریت با اِعمال اوامر دیکتاتورانه روح و روان مردم را عذاب می‌دهد».

رحمانی تاکید کرده‌است که حکومت باید صدای فرهنگیان و هنرمندان را می‌شنید و «قبل از تخریب سینما پارک عذاب روحی مردم را درک می‌کرد».

او گفته است که «با این رفتارهای دیکتاتورانه، مردم از حکومت فاصله خواهند گرفت و حکومت باید جداً از این رفتارها اجتناب کند».

شهرداری کابل با وجود مخالفت‌ها و انتقادها، به دستور امرالله صالح؛ معاون نخست ریاست جمهوری «سینما پارک» را شبانه تخریب کرد.

این اقدام واکنش‌های منفی فرهنگیان و هنرمندان را برانگیخت.

صحرا کریمی؛ رییس افغان‌فلم در اعتراض به تصمیم امرالله صالح و شهرداری کابل، دست به تحصن زده‌بود؛ اما تلاش وی به جایی نرسید او توسط پولیس از داخل سینما بیرون آورده شد.

همچنین فرهاد دریا؛ هنرمند و خواننده مشهور کشور تخریب سینما پارک را با تخریب بودای بامیان مقایسه کرد.

دریا با ارسال دو نامه‌ا سرگشاده به امرالله صالح نوشت که از او انتظار دارد تا به‌جای تخریب این خانه‌ فرهنگی، دستور بدهد آن را ترمیم و احیا کنند.

صالح اما می‌گوید، سینما پارک به محلی متروک و مکانی برای فروش مواد مخدر و استراحت‌گاه معتادان تبدیل شده‌‌بود و امکان بازسازی آن وجود نداشت.

مطالب مرتبط