پیداشدن مواد انفجاری در فرودگاه کابل مانع فرود هواپیمای رییس مجلس پاکستان شد

وزارت خارجه اعلام کرد که سفر اسد قیصر؛ رییس مجلس نمایندگان پاکستان به دلیل پیدا‌شدن مهمات «منفلق‌ناشده» در اطراف میدان کابل لغو شده است.blankاین وزارت در اعلامیه‌ای گفت که بر اساس گزارش مسئولان امنیتی، امروز مهمات «منفلق‌ناشده» و بجامانده از سال‌های گذشته، در اطراف میدان هوایی بین‌المللی حامد کرزی پیدا و خنثی شده است.

وزارت خارجه افزوده که به‌منظور حفظ مصونیت مسافران در جریان این عملیات، نشست و برخاست همه طیاره‌ها موقتا متوقف شده بود.

این وزارت گفته که در کنار سایر پروازها، هواپیمای حامل اسد قیصر؛ رییس مجلس نمایندگان پاکستان و هیأت همراه‌شان، نتوانست در موقع لازم در میدان هوایی بین‌المللی حامد کرزی نشست کند.

وزارت خارجه ضمن ابراز «تاسف» از این پیش‌آمد، امیدواری کرده که تاریخ سفر قیصر و هیأت همراه‌‌شان به افغانستان دوباره تنظیم و به‌زودی این سفر انجام شود.

قرار بود آقای قیصر امروز (پنج شنبه، ۱۹ حمل) به کابل بیاید.

در کابل برای استقبال از رییس مجلس پاکستان آمادگی گرفته شده بود.

در جاده دارالامان در غرب کابل که به مجلس نمایندگان افغانستان منتهی می‌شود، پرچم افغانستان و پاکستان و عکس‌های آقای قیصر نصب شده است.

هدف از این سفر رییس مجلس پاکستان رایزنی در مورد اختلاف‌ها میان دو کشور و بهبود روابط دوجانبه گفته شده است.

صادق خان؛ نماینده ویژه پاکستان اعلام کرده بود که روابط دوجانبه افغانستان و پاکستان پیش از این در مسیر «بهبود» قرار گرفته‌است.

این در حالی است که مقامات دولتی بارها پاکستان را به حمایت و پرورش تروریزم متهم کرده و گفته‌اند که برای پیشبرد گفتگوهای صلح میان نمایندگان دولت و طالبان، پاکستان باید همکاری صادقانه داشته‌باشد.

مطالب مرتبط