مقام‌های محلی هرات با برگزاری یک کنسرت مخالفت کردند

وجیهه رستگار؛ آوازخوان مشهور کشور می‌گوید، برنامه داشت تا کنسترت مشترکی با‌ فرید رستگار؛ همسرش در هرات برگزاری کند؛ اما این این کنسرت در پی مخالفت مقام‌های محلی، لغو شده‌است.وجیههخانم رستگار به بی‌بی‌سی گفته‌است که قرار بود برنامه او روز پنج‌شنبه هفته گذشته (۲۰ حمل) برگزار شود؛ اما این برنامه پس از مخالفت سید وحید قتالی؛ والی هرات لغو شد.

او افزوده که قتالی با اجرای آن‌ها در همایش امیرعلی‌شیر نوایی نیز مخالفت کرده‌است.

از جانب دیگر، منابع محلی گفته‌اند که تقاضای برگزاری کنسرت «شفاهی» بوده و مقام‌های محلی به دو دلیل با برگزاری آن موافقت نکردند؛ اول این‌که برگزاری آن در آستانه ماه رمضان بوده و دوم این‌که تمامی نیروهای امنیتی مشغول تامین امنیت کنفرانس امیرعلی‌شیر نوایی بودند.

اما خانم رستگار گفته‌است که از قبل با مقام‌های محلی هماهنگ شده و برنامه قرار بود برای یک ساعت در «تخت سفر» برگزار شود؛ ولی مقام‌های محلی هیج دلیلی برای این ممانعت نگفته‌اند.

پیش از این هم برنامه‌های موسیقی به دلیل اعتراض افراد تندرو مذهبی در هرات لغو شده‌بود.

یکی از این افراد مذهبی با نفوذ، مولوی مجیب‌الرحمن انصاری؛ امام مسجد محله گذرگاه هرات است که اظهارات اخیر او در مخالفت با نظام جنجالی شد.

او حمایت از دولت و نیروهای امنیتی افغان را «گناه کبیره» خوانده‌بود.

انصاری گفته‌‌بود کسی ‌که از این نظام با قلم خود، با پول خود، با فکر خود و با سلاح خود حمایت می‌کند، مرتکب گناه کبیره شده‌است.

مولوی انصاری یک روحانی قدرتمند، پرنفوذ و تندرو است که در عربستان سعودی تحصیل کرده و پیش‌تر نیز به دلیل مواضع و اقداماتش از جمله درباره زنان، اجرای حدود شرعی و…، جنجال‌های فراوانی را برانگیخته‌است.

مطالب مرتبط