وزارت اطلاعات و فرهنگ خواهان همکاری مردم در حفاظت از میراث‌های تاریخی شد

طاهر زهیر؛ سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ از مردم خواسته است که در ساحات ناامن و جنگی برای حفاظت از میراث‌های فرهنگی و بناهای تاریخی همکاری کنند.blankسرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ امروز (چهارشنبه، ۲ سرطان) در یک نشست خبری گفت که میراث‌های فرهنگی و بناهای تاریخی متعلق به تمام مردم است و شهروندان کشور مسئولیت دارند تا در حفظ و نگه‌داری آنها همکاری کند.

آقای زهیر افزود: « در این اواخر، برخی از مشکلات امنیتی پیش آمد و سبب شد تا برخی از مناطق، میان نیروهای امنیتی و طالبان دست‌به‌دست شود. نیروهای امنیتی، به زودی ساحات از دست رفته را پس می‌گیرند؛ اما نگرانی ما این است که در جریان این دست‌به‌دست شدن‌ها، به آبدات تاریخی آسیب برسد.»

به گفته او این نگرانی وجود دارد که ممکن گروه‌های مافیایی، قاچاق‌بران و افراد فرصت طلب از فضای پیش آمده استفاده کرده و به میراث‌های تاریخی و فرهنگی کشور دستبرد بزنند.

هارون حکیمی؛ معین فرهنگ و هنر وزارت اطلاعات و فرهنگ نیز در این نشست گفت که میراث‌های فرهنگ به تمام مردم تعلق دارد و از این رو نیاز است مردم در مناطق ناامن در نگه داری از این میراث‌ها کمک کنند.

از سویی هم، عبدالمنان شیوای شرق؛ معین نشراتی وزارت اطلاعات و فرهنگ گفت که در شبکه‌های اجتماعی بسیاری از کاربران بدون تفکیک آزادی مثبت و منفی دست به نشر خبرهای غیر متوازن و مسلکی می‌زنند.

به گفته او،‌ در حال حاضر حدود سه میلیون خبررسان در رسانه‌های اجتماعی به گونه غیرمتوازن و غیرمسلکی فعالیت می‌کنند که این خود نوعی نا هنجاری اجتماعی محسوب می‌شود.

او همچنین از مردم خواست تا به اطلاعات افراد غیر حرفه‌ای اعتماد نکنند.

مطالب مرتبط