رونمایی از تابلوی نقاشی «واقعیت‌های دیده نشده افغانستان» در مقر سازمان ملل

یک تابلوی بزرگ نقاشی با عنوان «واقعیت‌های دیده نشده افغانستان» در مقر سازمان ملل متحد در شهر نیویارک امریکا رونمایی شد.blankدر مراسم رونمایی از این اثر هنری، آنتونیو گوترش؛ دبیرکل سازمان ملل متحد و عادله راز؛ نماینده دایمی افغانستان در این سازمان حضور داشتند.

خانم راز در این مراسم گفته این تابلو نشان‌دهنده افغانستان جدید و هدیه‌ای از سوی مردم این کشور برای سازمان ملل متحد است.

او در صفحه رسمی توییترش نوشته است: «حالا هنگام عبور از راهرو سازمان ملل متحد نقاشی زیبایی دیده می‌شود که نشان‌دهنده همدلی، عشق، میراث فرهنگی و تحول افغانستان است».

او افزوده که این اولین هدیه‌ افغانستان در پنج دهه اخیر به سازمان ملل متحد است.

آنتونیو گوترش؛ دبیرکل سازمان ملل متحد نیز در این مراسم از تعهد محکم این سازمان در حمایت از افغانستان و مردم این کشور اطمینان داده است.

دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد گفته «دیدن این نقاشی به ما یادآوری می‌کند که نباید امید را از دست دهیم.»

وزارت اطلاعات و فرهنگ می‌گوید، این تابلو که معرف ارزش‌ها، هویت و واقعیت‌های حال و آینده افغانستان است، به گونه عصری و تاریخی طرح‌ریزی شده است و نقاشان دختر و پسر جوان و ورزیده نهاد هنرسالار در جریان یک ماه در کابل آن را ترسیم کرده‌اند.

در مواد این تابلو نمونه‌هایی از خاک ۳۴ ولایت افغانستان جمع‌آوری شده است و به کار رفته است، رنگ‌ها هم متناسب مناظر طبیعی، چهره‌ها و هویت ملی افغانستان تهیه شده است و به کار برده شده است.

اندازه این تابلو به درازای ۴ و پهنای ۲ متر است که در محل ویژه‌ای در مقر مرکزی سازمان ملل متحد در نیویارک برای دایم به مثابه نمادی از هویت ملی افغانستان نصب و مزین می‌شود.

مطالب مرتبط