گیتاریست گروه راک خواستار خروج گروهی دختران نوازنده افغان شد

تام مورلو؛ گیتاریست گروه موسیقی ریج اگینست دِ مشی (Rage Against the Machine)، در نامه‌ای سرگشاده گفته است که دختران نوازنده افغان پس از تصرف کابل به دست طالبان در خطراند و باید به شکل گروهی از افغانستان خارج شوند.blankاین نامه که توسط را لانی کوردولا، دوست ۵۷ ساله و معلم گیتار این موسیقیدان، به نشریه بیلبورد ارسال شده است، منتشر یافته است.

کوردولا در سال ۲۰۱۵، یک مدرسه موسیقی برای دختران با نام «دختر با گیتار» (Girl With a Guitar) در افغانستان راه‌اندازی کرد.

این موسسه از طریق سازمان غیرانتفاعی او به نام به «میراکیولس لاو کیدز Miraculous Love Kids» تاسیس شد که هدف آن آموزش گیتار به کودکان در مناطق ویران‌شده از جنگ است.

این آموزشگاه به‌ویژه برای دختران جوانی تاسیس شد که از حقوق اندکی برخوردارند، اغلب به ازدواج محبور می‌شوند و با شدیدترین اشکال خشونت مواجه‌اند.

مورلو در نامه‌اش نوشته است: «من به نمایندگی از برخی دختران بسیار خاص در افغانستان که به‌شدت در معرض خطرند، می‌نویسم. [دختری با گیتار] از یتیمان خیابانی و دختران دیگری که صدمات زیادی دیده‌اند حمایت می‌کند و از موسیقی به‌مثابه ابزاری برای توانبخشی و وسیله‌ای برای حل مشکلات‌ و پشت سر گذاشتن گذشته و ایجاد امید استفاده می‌شود. من افتخار همکاری با این بچه‌های فوق‌العاده را داشته‌ام. از زمان تصرف طالبان، مدرسه آن‌ها ویران و دختران مخفی شده‌اند.»

او گفت: «آن‌ها به‌شدت در معرض خطرند زیرا همه می‌دانند موسیقی غربی اجرا کرده‌‌اند و یک معلم مرد امریکایی به آن‌ها آموزش داده است. هر کاری که بتوانید برای نجات جان آن‌ها انجام دهید، مایه مزید امتنان خواهد بود.»

به نوشته نشریه بیلبورد، کوردولا در حال حاضر در پاکستان است و تلاش دارد تا شاگردانش را از افغانستان خارج کند.

او به این نشریه گفته است که می‌کوشد ۱۲ دختر، خانواده‌ آن‌ها و راننده‌‌اش را از آن کشور خارج کند، «زیرا جان آن‌ها در خطر است».

کوردولا گفته است: «ما در تلاشیم بررسی کنیم که آیا رساندن آن‌ها به مرز پاکستان امکان‌پذیر است یا خیر. با افراد گوناگون و سازمان‌های نجات صحبت کرده‌ایم. باید آن‌ها را از افغانستان خارج کنیم تا در جایی دیگر زندگی جدیدی آغاز کنند.»

مطالب مرتبط