صحرا کریمی «فرار از کابل» را فلم سینمایی می‌سازد

صحرا کریمی؛ رییس پیشین افغان فلم و از فلمسازان کشور می‌گوید، ماجرای فرارش از کابل را یک فلم بلند سینمایی می‌سازد.blank نشریه هالیوود ریپورتر از قول این فلمساز کشور نقل کرده که بر اساس ماجرای فرار چهل ساعته‌اش از کابل یک فلم بلند سینمایی خواهد ساخت. خانم کریمی پس از ورود طالبان به کابل موفق به فرار از کشور شده‌است.

کریمی به هالیوود ریپورتر گفته است: «طالبان می‌خواهم به دنیا نشان بدهم که چطور روزی عادی بود و همه چیز طبق معمول جریان داشت. و بعد ناگهان همه چیز فرو ریخت.»

به گفته خانم کریمی، این فلم «فرار از کابل» نام خواهد داشت و تهیه‌کنندگی آن را کتایون شهابی و واندا آدامک هریکووا به عهده خواهند داشت. کتایون شهابی تهیه‌کننده ایرانی پیش از این تهیه‌کنندگی فلم نخست خانم کریمی را هم بر عهده داشته است.

نخستین فلم بلند سینمایی خانم کریمی با عنوان “حوا، مریم، عایشه” در سال ۲۰۱۹ به نمایش درآمد.

با به قدرت رسیدن طالبان، سرنوشت فلم‌سازی و سیمنا در کشور روشن نیست. آنها در دوران حاکمیت قبلی خود سیمنا و موسیقی را حرام اعلام کرده بودند.

رییس افغان فلم شنبه شب در یک کنفرانس خبری در حاشیه جشنواره سینمایی ونیز، تصویر تیره و تاری از وضعیت سینما در کشورش ترسیم کرد.

او گفت: «در قرن بیست و یکم، گروهی که معلوم نیست از کجا آمده‌اند به ما می‌گویند موسیقی ممنوع است، سینما ممنوع است، کار هنری ممنوع است… نسل من چنین چیزی را نمی‌خواهد.»

مطالب مرتبط