حزب جمعیت سفر ربانی به مسکو برای گفتگو با طالبان را تکذیب کرد

حزب جمعیت اسلامی افغانستان خبر سفر صلاح‌الدین ربانی؛ رییس این حزب به مسکو برای گفتگو با نمایندگان طالبان را رد کرد.blankحزب جمعیت در این مورد در اعلامیه‌ای گفته‌ است که همواره از گفتگو با جناح‌‌های مختلف در کشور برای پایان به منازعات و جنگ استقبال کرده و اگر ضرورتِ آغاز چنین گفتگویی تشخیص داده شود، این حزب در مشورت با اعضای خود و هم‌اندیشی نزدیک با مردم، تصمیم خواهد گرفت.

حزب صلاح‌الدین ربانی افزوده است باور دارد که هرگونه مذاکره و گفتگو برای حل منازعه و جنگ افغانستان وقتی می‌تواند موفقیت‌آمیز باشد که در چارچوب جامع و گفتگوهای فراگیر و چند جانبه برگزار شود.

ادعا شده بود که ربانی و احمد مسعود؛ رهبر “جبهه مقاومت” قرار است به‌زودی به مسکو سفر کنند. گفته‌ می‌شد امرالله صالح؛ معاون اشرف‌غنی که پس از سقوط دولت به جبهه مقاومت پیوست نیز به روسیه سفر کرده است.

ادعای سفر این افراد پس از آن مطرح شد که رحمت‌الله نبیل؛ رییس پیشین امنیت ملی مدعی شد که ملا عبدالغنی برادر؛ معاون رییس الوزرای طالبان و ملا محمد یعقوب مجاهد؛ وزیر دفاع این گروه سفر محرمانه به روسیه داشته‌اند. به گفته نبیل سفر مقامات طالبان به مسکو همزمان با سفر امیرخان متقی؛ سرپرست وزارت خارجه طالبان به ناروی انجام شده است.

مطالب مرتبط

یک نظر

  1. عبدالطیف نظری معاون احمد ولی مسعود در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۹ فعلاً معاون وزرات اقتصاد با طالبان است نیاز به تفاهم دیگر نیست.