تهدید موج چهارم کرونا؛ وزیر صحت طالبان از مردم خواست واکسین بزنند

همزمان با نگرانی کارشناسان صحی درباره شیوع موج چهارم کرونا در افغانستان، قلندر عباد؛ سرپرست وزارت صحت عامه طالبان مردم را ترغیب به دریافت واکسین می‌کند.blankآقای عباد امروز (شنبه، ۹ دلو) در پیامی گفت که حفاظت از جان از وجایب شریعت است‌‌. با این وجود به گفته‌ او، تزریق واکسین تنها راه موثر نجات از کرونا است.

او می‌گوید، افغانستان میلیون‌ها دوز واکسین کرونا از شرکت‌های معتبر جهان در اختیار دارد.

آقای عباد افزود که در حال حاضر در مراکز ولایات و در اکثر ولسوالی‌ها روند تطبیق واکسین جریان دارد.

او از مردم خواست که هرچه زودتر به مراکز صحی مراجعه کرده و واکسین دریافت کند.

به گفته کارشناسان صحی به‌دلیل عدم آگاهی‌دهی‌، برخی شهروندان به‌خاطر باورهای نادرست علاقه‌مند دریافت واکسین نیستند.

وزارت صحت طالبان در حالی مردم را به دریافت واکسین ترغیب می‌کند که داکتران همزمان با افزایش آمار مبتلایان، درباره موج چهارم کرونا هشدار می‌دهند.

اگرچه آمار روزانه کرونا منتشر نمی‌شود؛ اما آخرین آماری که طی روزهای اخیر منتشر شده، نشان می‌دهد که بیش از ۴۰۰ کرونایی در یک‌شبانه روز شناساسی شده‌اند.

در حال حاضر در کشورهای جهان و منطقه، موج نوع جدید کرونا موسوم به اومیکرون شیوع کرده است؛ اما در افغانستان با آنکه امکان تشخیص آن ممکن نیست، وزارت صحت عامه می‌گوید تاکنون موردی از اومیکرون شناساسی نشده است.

این همه در حالی است که نظام صحی کشور در پرتگاه سقوط است و اکثریت مراکز صحی با کمبود تجهیزات و دارو مواجه‌اند. از سویی هم داکتران و کارمندان صحی چندین ماه معاش دریافت نکرده‌اند و برخی از آنان ترک شغل کردند.

مطالب مرتبط