داعش مسئولیت انفجار غرب کابل را پذیرفت؛ جبهه آزادی: طالبان دست دارند

گروه داعش مسئولیت انفجار شامگاه شنبه در منطقه‌ دشت برچی در غرب کابل را برعهده گرفت. در همین حال، «جبهه آزادی افغانستان» در واکنش به این حمله گفته که طالبان در این حمله‌ها دست دارند و داعش بدون همکاری طالبان توان حمله بر مناطق هزاره‌جات را ندارد.

«جبهه آزادی افغانستان» در واکنش به حمله انفجاری شنبه‌شب، ۱۶  جدی، بر یک موتر کاستر حامل غیرنظامیان در منطقه شیعه‌نشین در غرب کابل، گفته که داعش بدون همکاری طالبان توان حمله بر این منطقه را ندارد.

این جبهه پس از انفجار بر موتر کاستر در منطقه قلعه ناظر از مربوطات حوزه ششم امنیتی پولیس شهر کابل گفت که این انفجار با حمله مرگبار در کرمان ایران مرتبط بوده‌است.

در اعلامیه این جبهه آمده که هیچ گروهی به شمول داعش بدون حمایت طالبان توان انجام حمله بر شیعیان و هزاره‌ها را ندارد.

بر بنیاد این اعلامیه، حملات زنجیره‌ای ماه‌های اخیر بالای شیعیان و هزاره‌های افغانستان با حمله خونین اخیر در شهر کرمان ایران مرتبط بوده، هر دو رویداد در قلمرو امارت طالبانی پلان‌گذاری و هماهنگی شده است.

این جبهه افزوده که افزایش حملات هدفمند اخیر در افغانستان، پاکستان و ایران، نشان‌دهنده این است که افغانستان تحت حاکمیت طالبان به مکانی امن برای گروهای تروریستی فرامرزی، تبدیل شده‌است.

به گفته این جبهه، از آن‌جایی که بازداشت زنان و دختران از منطقه غرب کابل توسط طالبان در یک هفته گذشته، سبب بروز واکنش‌های متفاوت شده؛ احتمالا حمله انفجاری شب گذشته بر موتر کاستر حامل غیرنظامیان به منظور انحراف افکار عامه صورت گرفته‌است.

این در حالی است که گروه داعش مسئولیت انفجار شام دیروز در منطقه‌ دشت برچی در غرب کابل را برعهده گرفته است.

این گروه ادعا کرده است که در این انفجار ۲۰ نفر از شیعیان کشته شده‌اند.

داعش گفته است که این حمله را در جریان کارزار «هرکجا یافتید، بکشید» انجام داده است.

خالد زدران؛ سخنگوی فرماندهی امنیه‌ طالبان در کابل اما اعلام کرد که در این انفجار دو نفر کشته و ۱۴ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

منطقه‌ دشت برچی در غرب کابل پس از تسلط طالبان بر افغا‌نستان، بارها شاهد حملات مرگبار بر غیرنظامیان شیعه بوده است.

مطالب مرتبط