سفارت افغانستان در لندن بسته می‌شود

منابع دیپلماتیک در بریتانیا می‌گویند که حکومت این کشور سفارت افغانستان در لندن را به طالبان تحویل نمی‌دهد و دستور تعطیلی آن را داده است.

این منابع امروز شنبه، 17 سنبله از تعطیلی سفارت افغانستان در لندن در آینده نزدیک خبر دادند و گفتند که وزارت خارجه بریتانی در یک نامه رسمی از این تصمیم خود به زلمی رسول؛ سفیر حکومت پیشین افغانستان در لندن اطلاع داده است.

آقای رسول روز گذشته به وزارت خارجه بریتانیا دعوت شد و از او خواسته شد تا دروازه سفارت افغانستان را تا 20 روز دیگر ببندد.

طالبان پس از ماه‌ها تلاش برای وادار کردن سفارت افغانستان در لندن برای تعامل و همکاری با وزارت خارجه این گروه، اعلام کرد که خدمات قنسولی این سفارت فاقد اعتبار است. به نظر می‌رسد که این اقدام طالبان بر تصمیم حکومت بریتانیا برای بستن سفارت موثر بوده‌است.

وزارت خارجه بریتانیا گفته‌است که امور سفارت به نمایندگان طالبان واگذار نخواهد شد و فعلا سفارت تعطیل خواهد شد. این وزارت به کارمندان سفارت افغانستان ۹۰ روز مهلت داده‌است تا خاک بریتانیا را ترک کنند یا در این کشور بمانند.

بریتانیا یکی از کشورهای اروپایی با جمعیت بالای مهاجران افغان است. بسته شدن سفارت دسترسی این مهاجران به خدمات قنسولی مانند تهیه وکالت خط برای تقسیم جایدادها را دشوار می‌کند.

طالبان از افغان‌های مقیم بریتانیا خواسته‌است که برای دسترسی به خدمات قنسولی به سفارت‌هایی که با این گروه در اروپا همکاری دارند، مراجعه کنند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *