امیر قطر خواهان آتش‌بس فوری در غزه شد

امیر قطر در دیدار با آنتونی بلینکن؛ وزیر خارجه امریکا خواهان آتش‌بس فوری در غزه شده و تأکید کرده که باید آتش‌بس فوری برقرار و از غیرنظامیان غزه حفاظت شود.

شیخ تمیم آل ثانی؛ امیر قطر، شامگاه یک‌شنبه، ۱۷ جدی، در دیدار با آنتونی بلینکن؛ وزیر خارجه امریکا، خواستار برقراری آتش‌بس فوری در نوار غزه و حفاظت از غیرنظامیان ساکن این نوار شد.

خبرگزاری رسمی قطر (QNA) گزارش داده است که امیر این کشور روز گذشته در دفتر خود در کاخ «لوسیل» در شهر دوحه، پذیرای آنتونی بلینکن؛ وزیر امور خارجه امریکا بوده که در یک سفر رسمی در این شهر به سر می‌برد.

براساس این گزارش، امیر قطر و وزیر خارجه امریکا در دیدار خود ضمن بررسی «روابط راهبردی میان دو کشور دوست» و راه‌های توسعه آن، درباره شماری از مسائل منطقه‌ای و بین المللی مورد اهتمام مشترک به ویژه آخرین تحولات اوضاع در نوار غزه و سرزمین‌های اشغالی فلسطین رایزنی کردند.

شیخ تمیم در دیدار با بلینکن که با حضور شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی؛ نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر انجام شده، بر لزوم تلاش برای برقراری آتش‌بس فوری میان رژیم اسراییل و حماس در نوار غزه و حفاظت از غیرنظامیان در این نوار تاکید کرده است.

امیر قطر در این دیدار همچنین ضرورت ارسال کمک‌های بشردوستانه کافی و پایدار به تمامی مناطق نوار غزه و تلاش برای کاهش تنش در راستای تامین ثبات و امنیت در منطقه را مورد تاکید قرار داد.

در همین حال، متیو میلر؛ سخنگوی وزارت خارجه امریکا اواخر هفته گذشته با صدور بیانیه‌ای، اعلام کرده بود که رییس دستگاه دیپلماسی این کشور برای رایزنی در مورد تحولات نوار غزه، سفری به خاورمیانه خواهد داشت که از ترکیه آغاز شده و کشورهای یونان، اردن، قطر، امارات، عربستان سعودی و مصر و همچنین سرزمین های اشغالی و کرانه باختری رود اردن را شامل می شود.

میلر در بیانیه خود ضمن اعلام این‌که سفر بلینکن به خاور میانه یک هفته به طول می‌انجامد، تاکید کرده بود که او در دیدار با وزرای امور خارجه کشورهای مذکور، رژیم اسراییل و تشکیلات خودگردان فلسطین، درباره برخی مسائل مهم از قبیل «عملیات نظامی مداوم اسرائیل علیه حماس، کمک‌های بشردوستانه به غزه و آزادی گروگان‌های باقی‌مانده» گفتگو خواهد کرد.

مطالب مرتبط