افزایش شمار قربانیان افغانستانی انفجار کرمان؛گرامیداشت از شهدای مهاجر

ریاست معارف ولایت کرمان ایران اعلام کرد که شب گذشته یکی دیگر از دانش‌آموزان اتباع افغانستانی که در انفجار تروریستی گلزار شهدای کرمان زخمی شده بود در شفاخانه جان باخت؛ به این ترتیب، تعداد قربانیان افغانستانی در حملات تروریستی کرمان به 15 تن رسید.

این در حالی است که محمد جلالی‌فرد مدیرکل روابط عمومی سازمان ملی مهاجرت ایران روز گذشته گفت که در حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان 14 تن از مهاجرین افغانستان جان باختند و 19 تن دیگر زخمی شده‌اند.

به گفته‌ی جلالی‌فرد، 6 تن از مجروحان افغانستانی این رویداد در شفاخانه بستری بوده و مابقی مجروحین ترخیص شده‌اند.

مدیرکل روابط عمومی سازمان ملی مهاجرت ایران نیز با تایید این خبر افزود:« با به شهادت رسیدن این دانش‌آموز افغانستانی، مجموع شهدای افغانستانی حمله تروریستی گلزار شهدای کرمان به 15 نفر رسید».

همچنین روابط عمومی اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی تهران ایران از برگزاری جلسه هماهنگی، به منظور گرامیداشت شهدای مهاجر در حادثه تروریستی کرمان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی تهران ایران جلسه هماهنگی بمنظور گرامیداشت شهدای مهاجر حادثه تروریستی کرمان با حضور داوود معصومی معاون فرهنگی سازمان ملی مهاجرت، معاون اداره کل اتباع ولایت تهران، نمایندگان ادارات اتباع ولایت های قم و البرز، دستگاه های نظارتی و جمعی از مهاجرین و صاحبان نفوذ حوزه های فرهنگی، مذهبی، اجتماعی و ورزشی در محل سالن جلسات این اداره برگزار گردید.

معاون فرهنگی سازمان ملی مهاجرت نیز ضمن ابراز همدردی و تسلیت، پیشنهاد برگزاری مراسم هفتم شهدای مهاجر در ولایت کرمان ایران را در حرم امام خمینی به میزبانی ولایت تهران و با حضور و همکاری دیگر ولایات همجوار همچون قم و البرز مطرح نمود و خواستار برگزاری مراسم یکپارچه و متحد در سایر ولایات برای ابراز همدردی با خانواده ی شهدای مهاجر و نشان دادن اتحاد دو ملت ایران و افغانستان شد.

در پایان نیز مقرر گردید ساعت و نحوه برگزاری مراسم به صورت گسترده اطلاع رسانی گردد.

در همین حال ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه ایران در نشست هفته وار خود شهادت اتباع افغانستانی را در انفجار کرمان تسلیت گفته و افزود:«لازم می دانم به خانواده های معظم شهدای افغانستانی حادثه تروریستی کرمان تسلیت و صبر و اجر از خدای متعال مسالت کنیم».

گفتنی است در مراسم سالگرد  شهادت قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس ایران، دو انفجار مهیب در گلزار شهدای کرمان ایران رخ داد که تاکنون ۹۱ تن به شمول 15 تن از شهروندان افغانستان به شهادت رسیدند.

مطالب مرتبط