وزیر خارجه امریکا وارد اسراییل شد

آنتونی بلینکن؛ وزیر خارجه امریکا در ادامه سفرهای خاورمیانه‌ای‌اش وارد اسراییل شد و انتظار می‌رود در آنجا مجددا درخواست‌اش از رژیم اسراییل مبنی بر کاهش تلفات غیرنظامیان در غزه را تکرار کند.

آنتونی بلینکن؛ وزیر خارجه امریکا در ادامه سفرهایش امروز سه‌شنبه، ۱۹ جدی، وارد اسراییل شد.

آقای بلینکن قبل از ترک عربستان سعودی در روز دوشنبه نسبت به تشدید درگیری‌ها هشدار داد.

او در عربستان با محمد بن سلمان آل سعود؛ ولیعهد عربستان ملاقات کرد.

در همین حال، مقامات درمانی حماس می‌گویند که از زمان آغاز حمله اسرائیل، بیش از ۲۳ هزار نفر در غزه در اثر حملات اسرائیل کشته شده‌اند.

وزیر خارجه امریکا همچنین در جریان سفر خود به خاورمیانه تاکید کرده است که حملات انصارالله در یمن به کشتیرانی در دریای سرخ باید متوقف شود.

سفر او یک روز پس از حملات پهپادهای منسوب به رژیم اسرائیل در سوریه و لبنان انجام شد که به کشته شدن اعضای ارشد حماس و حزب‌الله انجامید.

بربنیاد گزارش رسانه‌های بین‌المللی، آنتونی بلینکن؛ وزیر خارجه امریکا که برای مذاکره با رهبران کشورهای منطقه و جلوگیری از گسترش جنگ غزه به خاورمیانه سفر کرده، گفته است عربستان سعودی، اردن، قطر، امارات متحده عربی و ترکیه پذیرفته‌اند که در سناریوهای روزهای پساجنگ برای سرزمین فلسطین همکاری و مشارکت کنند.

این کشورها پیش از این اصرار داشتند که ابتدا باید آتش‌بس برقرار شود.

در همین حال، بلینکن به خبرنگاران گفته: «هر کجا که رفتم، رهبرانی را یافتم که مصمم هستند جلو فراگیرشدن جنگی که اکنون با آن روبه‌رو هستیم را بگیرند و هر کار ممکن را برای بازداری از تشدید و جلوگیری از گسترش درگیری انجام می‌دهند.»

بلینکن این اظهارات را پس از ملاقات با محمد بن سلمان؛ ولیعهد عربستان سعودی بیان کرده است.

او پیش از بن سلمان با رهبران ترکیه، یونان، اردن، قطر و امارات متحده عربی دیدار کرده بود.

او همچنین گفته است که تعهدات کشورهای عربی را در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه به اطلاعات بنیامین نتانیاهو؛ نخست‌وزیر اسراییل و کابینه‌ جنگی وی و همچنین محمود عباس؛ رهبر تشکیلات خودگران فلسطین خواهد رساند و پس از آن و پیش از بازگشت به واشنگتن، به دیدار عبدالفتاح السیس؛ رییس‌جمهور مصر خواهد رفت.

سفر بلینکن به منطقه در حالی انجام می‌شود که علاوه بر جنگ در غزه، تبادل آتش میان حزب‌الله لبنان و ارتش اسراییل نیز شدیدترشده و ترس از گسترش دامنه‌ جنگ به لبنان و سرانجام دیگر کشورهای منطقه رو به افزایش است.

مطالب مرتبط