کوریای شمالی همسایه جنوبی‌اش را تهدید به نابودی کرد

کیم جونگ اون؛ رهبر کوریای شمالی در تازه‌ترین اظهارات خود کوریای جنوبی را «دشمن اصلی» کشورش خوانده و هشدار داده است که در صورت اقدامات تحریک‌برانگیز از سوی این کشور، آن را نابود خواهد کرد.

رسانه‌های کوریای شمالی گزارش داده‌اند که کیم جونگ اون؛ رهبر این کشور در جریان بازدید از کارخانه‌های مهمات‌سازی گفته است که اگر کوریای جنوبی جسارت استفاده از نیروی نظامی علیه کوریای شمالی و تهدید حاکمیت آن را به خود دهد، «ما با بسیج تمام ابزارها و نیروهایی که در دست داریم، در نابودی [کوریای جنوبی] هیچ تردیدی نخواهیم کرد.»

کارشناسان بر این باور اند که کیم جونگ اون احتمالا با هدف تأثیرگذاری بر انتخابات پارلمانی کوریای جنوبی در ماه آپریل و انتخابات ریاست‌ جمهوری امریکا در ماه نوامبر به آزمایش‌های تسلیحاتی و دامن زدن به خصومت‌ها ادامه خواهد داد.

کارشناسان همچنین بر این باور اند که کیم احتمالا امیدوار است لیبرال‌های کوریای جنوبی که به‌دنبال آشتی با کوریای شمالی هستند در انتخابات آپریل پیروز شوند.

به‌ باور تحلیل‌گران، کیم فکر می‌کند در صورت بازگشت دونالد ترامپ به کاخ سفید، می‌تواند امتیازاتی از ایالات متحده به دست آورد.

مطالب مرتبط