محقق خواستار تحقیق ویژه سازمان ملل در مورد کشتار هدفمند هزاره‌ها شد

یک روز پس از انفجار در کابل، محمد محقق رهبر حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان از سازمان ملل خواسته که در مورد کشتار هدفمند هزاره‌ها تحقیق ویژه کند.

آقای محقق امروز چهارشنبه (20 جدی) در صفحه فیسبوک خود نوشته که طالبان با ایجاد فضای اختناق تلاش دارند تا مردم در باره ابعاد فجایع این چنینی، هیچ چیزی نگویند.

به گفته او، در حادثه انفجار موتر کاستر در غرب کابل هم 13 نفر شهید و 10 نفر زخمی شده‌اند؛ اما طالبان برای لاپوشانی و مخفی کاری، شمار شهدای این رویداد را 2 نفر و شمار زخمی‌ها را 14 نفر اعلام کردند.

محقق گفته، «از سازمان ملل متحد میطلبم که با اعزام هیأت ویژه کشتار خاموش هزاره‌ها در انفجارات زنجیره ای کابل را بررسی و جلو فاجعه را بگیرند».

این در حالی است که عصر دیروز سه‌شنبه 19 جدی، یک انفجار در منطقه “الوخیل” از مربوطات حوزه شانزدهم امنیتی شهر کابل بر یک موتر مرسدس رخ داد.

گفته شده که این موتر لینی منطقه هزاره نشین قلعه زمانخان بوده‌است. خالدزدران سخنگوی قومندانی امنیه طالبان در کابل گفته که در این رویداد 3 تن از سرنشینان این موتر کشته و 4 تن دیگر زخمی شده‌اند.

گروه داعش در کانال تلگرامی خود مسئولیت این حمله را بر عهده گرفته و اعلام کرده که در این حمله «کارمندان زندان پل چرخی» را هدف قرار داده و مدعی شده است که ده نفر در نتیجه آن کشته شده‌اند.

این دومین حمله‌ در یک هفته در کابل است که داعش مسئولیت آن را به عهده می‌گیرد.

پیش از این، شام شنبه نیز یک انفجار در غرب کابل، یک موتر کاستر حامل غیر نظامیان هزاره و شیعه را هدف قرار داد که در نتیجه 25 تن کشته و زخمی شدند. مسئولیت این رویداد را نیز داعش به عهده گرفت.

مطالب مرتبط