حمله مسلحانه به یک کشتی تجاری در نزدیکی تنگه هرمز

منابع رسانه‌ای از حمله تعدادی «افراد مسلح» به یک کشتی تجاری در نزدیکی تنگه هرمز خبر داده‌اند.

اداره عملیات تجاری کشتیرانی بریتانیا اعلام کرده است که امروز پنج‌شنبه، ۲۱ جدی، گزارشی دریافت کرده که یک کشتی در فاصله ۵۰ مایل دریایی شرق سواحل عمان مورد حمله چهار تا پنج فرد مسلح قرار گرفته و این افراد سوار کشتی شده‌اند.

این سازمان که اطلاعات امنیتی دریایی را ارائه می‌دهد می‌گوید که پس از این گزارش قادر به برقراری تماس بیشتر با این کشتی نبوده و مقامات این سازمان در حال بررسی هستند.

بر اساس این گزارش «افراد مهاجم مسلح،‌ لباس فرم سبک نظامی و ماسک‌های به رنگ سیاه داشتند.»

در گزارش رویترز آمده است که ناوگان پنجم نیروی دریایی امریکا که در بحرین مستقر است هنوز به سوال رویترز درباره این اتفاق پاسخی نداده است.

این در حالی است که انصارالله یمن از ماه اکتبر به این سو برای نشان دادن حمایت خود از حماس و آتش‌بس در غزه، حملات به کشتی‌های تجاری را در دریای سرخ شدت بخشیده است.

اما حملات انصارالله بیشتر بر منطقه تنگه باب‌المندب در جنوب غربی شبه جزیره عربستان متمرکز است، اتفاق امروز به تنگه هرمز در خلیج فارس نزدیک بوده است.

در همین حال، شب گذشته اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد قطعنامه‌ای را تصویب کرده و خواستار توقف فوری حملات انصارالله شدند. روسیه و چین به این قطعنامه رأی ممتنع دادند.

انصارالله در پاسخ گفته که شورای امنیت سازمان ملل ابتدا به محاصره بیش از دو میلیون فلسطینی در غزه توسط رژیم اسراییل و امریکا پایان دهد.

مطالب مرتبط