حملات گسترده امریکا و بریتانیا به مواضع انصارالله در یمن

جو‌بایدن، رئیس جمهور امریکا اعلام کرد نیروهای نظامی امریکا و بریتانیا با حمایت استرالیا، بحرین، کانادا و هالند حملات متعددی را علیه تعدادی از مواضع انصارالله در یمن انجام دادند.

رئيس‌جمهور امریکا امروز(۱۲جنوری) گفت که این حمله‌ها در پاسخ مستقیم به حملات انصارالله علیه کشتی‌های بین‌المللی در دریای سرخ انجام شد.

شبکه العربیه گزارش داد که حمله‌های امریکا و بریتانیا به مواضع انصارالله در نقاط مختلف یمن، مراکز لجستیکی و سامانه‌های دفاع هوایی این گروه را هدف قرار داده است.

مقام‌های آمریکایی می‌گویند با موشک‌های کروز توماهاک که از ناوها شلیک شد و همچنین جت‌های جنگنده بیش از ۱۲ نقطه از جمله در صنعا، پایتخت، و بندر حدیده، که پایگاه حوثی‌ها در کنار دریای سرخ است را هدف قرار دادند.

همچنین وزیر دفاع امریکا می‌گوید حمله به انصارالله یمن، با هدف مختل کردن توانایی آنها در تهدید دریانوردی و تجارت جهانی انجام شد.

لوید آستین افزود این حمله پیام واضحی به انصارالله داد که اگر حملات خود را متوقف نکنند، هزینه‌های بیشتری را متحمل خواهند شد.

وزیر دفاع امریکا در بیانیه‌ای اضافه کرد: «در حمله به مواضع انصارالله، سایت‌های مرتبط با توانایی‌های پهپادی، موشک‌های کروز و بالستیک، رادارهای ساحلی و تجهیزات رصد هوایی این گروه هدف قرار گرفت.

آستین با تاکید بر اینکه امریکا حق دفاع از خود را محفوظ می‌دارد، گفت: «برای دفاع از نیروهای خود، اقتصاد جهانی و جریان تجارت قانونی در یکی از حیاتی‌ترین آبراه‌های جهان، تردید نخواهیم کرد.»

نخست‌وزیر بریتانیا نیز در این باره گفت که کشورش و امریکا برای کاهش توانمندی نظامی انصارالله و از حفاظت از کشتی‌رانی جهانی، به تاسیسات این گروه در یمن حمله کرده است.

ریشی سونک افزود به رغم هشدارهای مکرر جامعه جهانی، انصارالله به حملات خود در دریای سرخ ادامه دادند.

امریکا و بریتانیا با حمایت استرالیا، بحرین، کانادا و هالند به مواضع جنبش انصارالله در یمن حمله کردند.

این حملات در نقاط مختلف یمن، از جمله در صنعا، صعده، حدیده و ذمار صورت گرفت.

انصارالله تهدید به حمله به مواضع این دو کشور در منطقه کرده‌اند و پنتاگون می‌گوید حملات با هواپیما، کشتی و زیردریایی انجام می‌شود.

انصارالله یمن در هفته‌های گذشته حملات متعدد پهپادی و موشکی علیه کشتی‌های تجاری در دریای سرخ انجام داده‌اند.

این گروه گفته که در حمایت از فلسطین دست به این حملات زده است.

 

 

 

 

 

 

مطالب مرتبط