انصارالله یمن: حملات امریکا هیچ تاثیری بر توانایی های ما نداشته است

در حالی که یک ناو جنگی امریکایی بار دیگر در ساعات اولیه صبح امروز با موشک به مواضع انصارالله در یمن حمله کرده، سخنگوی انصارالله گفته این حملات هیچ تاثیری بر توانایی های ما است.

محمد عبدالسلام، سخنگوی انصارالله یمن به رسانه ها گفته که حملات امریکا به این کشور، از جمله حمله صبح امروز، «هیچ تاثیر چشمگیری» بر توانایی‌های انصارالله در جلوگیری از تردد کشتی‌های تجاری مرتبط با اسرائیل نخواهد داشت.

او همچنین گفته که در حملات شب گذشته امریکا هیچکس آسیبی ندیده است.

در همین حال دبیرکل جنبش انصار الله یمن نیز گفت: تنها کشتی‌های مرتبط با اسرائیل هدف قرار می‌گیرند؛ کشتی‌هایی که تمام یا بخشی از آن‌ها متعلق به رژیم اسرائیل است.

سیدعبدالملک بدرالدین؛ دبیرکل جنبش انصار الله یمن گفت:« صریح و بی پرده و آشکارا در رسانه‌ها، موضعگیری‌ها، صحبت‌ها، رایزنی‌های سیاسی، هیئت اعزامی خودمان و از طریق وزارت امور خارجه در صنعا اعلام می‌کنم تنها کشتی‌های مرتبط با اسرائیل هدف قرار می‌گیرند؛ کشتی‌هایی که تمام یا بخشی از آن‌ها متعلق به رژیم اسرائیل است و در برای تامین منافع این رژیم کار می‌کنند یا به سوی بنادر اسرائیل حرکت می‌کنند و برای دشمن اسرائیلی اجناس می‌برند این موضعی صریح و آشکار است».

امریکا گفته است که یک «سایت راداری» انصارالله یمن را هدف قرار داده و گزارش‌های محلی می‌گویند که موشک‌ها به یک پایگاه هوایی در نزدیکی صنعا، پایتخت یمن اصابت کرده است.

هانس گروندبرگ، نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن هم نگرانی خود را از تحولات اخیر ابراز کرده و از همه طرف‌های درگیر خواسته «خویشتنداری حداکثری» به خرج دهند.

در همین حال روسیه به دنبال حمله امریکا و انگلیس به یمن خواستار برگزاری جلسه فوری شورای امنیت شد و لندن و واشنگتن را به تشدید ویرانگری پس از حمله به یمن متهم کرد.

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که حمله به یمن نمونه دیگری از تحریف قطعنامه‌های شورای امنیت از سوی انگلوساکسون و نادیده گرفتن قانون بین المللی در راستای تشدید اوضاع در منطقه برای تحقق اهداف ویرانگرشان است.

امریکا، بریتانیا و شماری از متحدان بین‌المللی آن‌ها از پنجشنبه شب حملات نظامی به مواضع انصارالله در یمن در واکنش به حملات این گروه به کشتی‌های تجاری در دریای سرخ را آغاز کرده‌اند.

جنبش انصارالله یمن که جنبشی سیاسی و نظامی در این کشور هستند و بخش بزرگی از این کشور را در کنترل خود دارند، در واکنش به حملات اسرائیل به غزه حمله به کشتی‌های تجاری در دریای سرخ را آغاز کردند.

فرماندهی مرکزی امریکا، سنتکام، گفته که پیکارجویان انصارالله از روز ۱۹ نوامبر تاکنون ۲۸ بار با پهپاد و موشک‌های کروز و بالستیک ضدکشتی به شناورها در دریای سرخ حمله کرده‌اند.

این حملات موجب تغییر مسیر کشتی‌های تجاری و میلیون‌ها دلار ضرر به شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی شده که به نوبه خود موجب افزایش قیمت کالاهای مصرفی در بازارهای بین‌المللی خواهد شد.

گفتنی است در حالی که روسیه، ایران و ترکیه حملات امریکا و متحدانش به مواضع انصارالله  یمن را به شدت محکوم کردند؛ چین و عربستان خواستار خویشتنداری دو طرف شده و نسبت به تشدید تنش‌ها در دریای سرخ ابراز نگرانی کرده اند.

مطالب مرتبط