طالبان حمله انتحاری به دفتر والی نیمروز را تأیید کرد

به دنبال نشر گزارش‌ها مبنی بر وقوع انفجار و درگیری مسلحانه در دفتر والی طالبان در ولایت نیمروز، وزارت داخله‌ طالبان وقوع این انفجار را تایید کرده و گفته است که این انفجار ناشی از مواد منفجره‌ همراه یک مهاجم انتحاری بود که قبل از رسیدن به هدف‌، شناسایی شد و از پا درآمد.

عبدالمتین قانع؛ سخنگوی وزارت داخله‌ طالبان اعلام کرده است که یک مهاجم انتحاری، چاشت امروز یک‌شنبه، ۲۴ جدی، قصد انفجار در داخل «مقام ولایت» نیمروز را داشت.

او همچنین گفته است که این مهاجم قبل از ورود به داخل مقر والی طالبان در نیمروز توسط نیروهای امنیتی طالبان شناسایی و هدف قرار گرفته شده است.

به‌گفته‌ او، مواد منفجره‌ همراه فرد انتحاری انفجار کرده که در نتیجه سه نفر از نیروهای امنیتی طالبان زخمی شده‌اند.

در تصاویر و ویدیوهای منتشرشده نیز دیده می‌شود که جسد تکه‌تکه‌شده‌ یک مرد که گفته می‌شود مهاجم انتحاری بوده در محوطه‌ ساختمان ولایت نیمروز دیده می‌شود.

این در حالی است که پیش‌تر منابع محلی در ولایت نیمروز از وقوع یک انفجار و درگیری مسلحانه در دفتر والی طالبان در این ولایت خبر دادند.

تاکنون هیچ گروهی مسئولیت این رویداد را به عهده نگرفته است.

پیش از این گروه داعش مسئولیت حملات علیه طالبان را برعهده گرفته است. از جمله مسئولیت حمله‌ انتحاری بر داوود مزمل؛ والی پیشین طالبان در بلخ که منجر به کشته‌شدن او شد.

مطالب مرتبط