حماس: سرنوشت گروگان‌های اسراییلی را مشخص می‌کنیم

حماس از تعیین سرنوشت گروگان‌های اسراییلی خبر داده و با نشر ویدیویی از گروگان‌های اسراییلی اعلام کرده است که فردا سرنوشت آنان را مشخص می‌کند.

رویترز گزارش داده است که حماس با نشر ویدیویی از گروگان‌های اسراییلی گفته که سرنوشت آنان را تعیین خواهد کرد. در گزارش رویترز آمده که این ویدئو سه گروگان اسراییلی را در غزه نشان می‌دهد و این گروگان‌ها از رژیم اسراییل می‌خواهند که حمله به فلسطین را متوقف و آنان را آزاد کند.

این ویدیوی ۳۷ ثانیه‌ای بدون تاریخ با این زیرنویس به پایان می‌رسد: «فردا سرنوشت آنان را به اطلاع شما خواهیم رساند.»

این در حالی است که حماس اوایل روز گذشته اعلام کرد که به‌دلیل حملات اسراییل، ارتباط با برخی از گروگان‌ها را از دست داده‌ که احتمال دارد در جریان حملات هوایی کشته شده باشند.

مقام‌های اسراییلی تاکنون درباره‌ گروگان‌ها چیزی نگفته‌اند.

حدود نیمی از ۲۴۰ گروگانی که حماس در هفتم اکتوبر پس از حمله‌ به اسراییل با خود برد، در جریان آتش‌بس هفت‌روزه‌ ماه نوامبر آزاد شدند؛ اما ۱۳۲ نفر دیگر در غزه باقی‌مانده‌اند.

برخی از نزدیکان گروگان‌ها از بنیامین نتانیاهو؛ نخست‌وزیر رژیم اسراییل خواسته‌اند که برای آزادی گروگان‌ها آتش‌بس دیگری برقرار کند یا حتی به جنگ پایان دهد.

رژیم اسراییل اما به حملات خود ادامه داده است.

جنگ کنونی اسراییل و حماس که از هفتم اکتوبر سال گذشته‌ میلادی آغاز شد، مرگ‌بارترین جنگ بین اسراییل و فلسطینی‌ها از سال ۱۹۴۸ میلادی خوانده می‌شود.

بر اساس آمار وزارت صحت‌ عامه غزه، در حملات اسراییل به نوار غزه تاکنون بیش از ۲۳ هزار و ۸۰۰ نفر کشته شده‌اند.

مطالب مرتبط