اعتصاب کشاورزان آلمانی در اعتراض به قوانین مالیاتی

هزاران نفر از کشاورزان آلمانی صبح روز دوشنبه بار دیگر با تراکتورهای خود مناطقی از مرکز برلین را مسدود کرده‌ و نسبت به برنامه‌های مالیاتی صدراعظم این کشور تظاهرات کردند.

طبق گزارش‌های منتشر شده حدود سه هزار تراکتور، ۲ هزار کامیون و ۱۰ هزار نفر از کشاورزان آلمانی در خیابان‌های منتهی به دروازه براندنبورگ برلین تجمع کردند. در هفته‌های گذشته این خیابان‌ها شاهد تجمع کشاورزان بوده است.

کریستین لیندنر، وزیر دارایی، هم به آنجا رفته بود تا برای معترضان سخنرانی کند اما آنها با هو کردن سخنرانی او را مختل کردند

تراکتورها و کامیون‌ها در امتداد خیابان پارک شده بودند و هزاران کشاورز با وجود سرمای شدید پرچم‌های آلمان را به اهتزاز درآوردند و خواستار رسیدگی به وضعیت معیشتی خود شدند.

صدراعظم آلمان با وجود تظاهرات هنوز اقدامی برای اصلاح قوانین انجام نداده است و پولیس نیز از معترضان خواسته است در مکان‌های تعیین شده در کنار استادیوم المپیک در منطقه غربی شارلوتنبورگ تجمع کنند.

کاهش یارانه با هدف حل بحران بودجه صورت گرفته است.

اما کاهش یارانه بخش زراعی با واکنش منفی شدیدی روبرو شده است و بیم آن می‌رود که این نزاع موضع راست افراطی آلمان را تقویت کند.

اتحادیه کشاورزان، دی‌بی‌وی، از دولت خواسته است کلیه طرح‌ها برای قطع یارانه‌های آنها را کنار بگذارد. آنها گفته‌اند که در غیر این صورت امکان عرضه مواد غذایی با کیفیت بالا به خطر خواهد افتاد.

شولتس؛ صدراعظم آلمان روز شنبه طی یک پیام ویدیویی گفته بود که دولت به خواسته های کشاورزان گوش داده و برای انجام اصلاح قوانین، اقداماتی را برنامه ریزی کرده است.

مطالب مرتبط