حملات موشکی سپاه پاسداران ایران به عراق و سوریه

رسانه‌های ایرانی از حملات موشکی سپاه پاسداران این کشور به تجمع «گروه‌های تروریستی» در سوریه و «مقر جاسوسی اسرائیل» در اربیل کردستان عراق خبر داده‌اند.

سپاه پاسداران ایران، بامداد امروز سه‌شنبه، ۲۶ جدی، با نشر بیانیه‌ای از حملات موشکی خود به محل تجمع «گروه‌های تروریستی» در سوریه و مقر «جاسوسی اسراییل» در اقلیم کردستان عراق خبر داده است.

براساس گزارش خبرگزاری ایرنا، سپاه پاسداران در بیانیه‌‌ خود گفته است که در پاسخ به حملات اخیر در کرمان و راسک، محل‌های تجمع فرماندهان و عناصر اصلی مرتبط با حملات، به‌ویژه داعش را در سوریه شناسایی و با شلیک تعدادی موشک بالستیک منهدم کرده است.

در همین حال، سپاه پاسداران همچنین در بیانیه‌ای دیگر از هدف قراردادن و انهدام یکی از مقرهای جاسوسی اسراییل (موساد) در اقلیم کردستان عراق خبر داده است.

سپاه پاسداران ایران این حملات را پاسخ به کشته‌شدن فرماندهان سپاه و جبهه مقاومت (گروه‌های ضد اسراییلی) خوانده است.

از سوی دیگر، رویترز گزارش داده است که مسرور بارزانی؛ نخست‌وزیر کردستان عراق در بیانیه‌ای حمله به اربیل را «جنایت علیه مردم کرد» خوانده است.

شورای امنیت دولت خودمختار کردستان در بیانیه‌ای اعلام کرده که در حمله به اربیل حداقل ۴ غیرنظامی کشته و ۶ نفر زخمی شده‌اند.

منابع امنیتی و صحی عراق گفته‌اند که پیشرو دیزایی، تاجر کرد و چند نفر از اعضای خانواده‌اش در میان کشته‌شدگان بودند که بر اثر اصابت حداقل یک موشک به خانه‌ آنان کشته شده‌اند.

وزارت امور خارجه‌ ایالات متحده حملات در اربیل را محکوم کرده و سپاه پاسداران ایران را «بی‌پروا» خوانده است.

مقام‌های امریکایی همچنین گفته‌اند که هیچ تأسیسات ایالات متحده هدف قرار نگرفته و هیچ تلفاتی به امریکایی‌ها وارد نشده است.

مطالب مرتبط