فرانسه: برای جلوگیری از تشدید تنش‌ها در حملات علیه یمن شرکت نکردیم

رئیس جمهور فرانسه می‌گوید که پاریس برای جلوگیری از تشدید تنش‌ها در ائتلاف ایالات متحده و بریتانیا برای حملات هوایی به مواضع انصارالله در یمن نپیوست.

بر بنیاد گزارش رسانه ها، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه،در یک نشست خبری گفت:«موضع ما دیپلماتیک است نه نظامی».

او افزوده است: «فرانسه تصمیم گرفته است به ائتلافی که حملات پیش‌گیرانه‌ای علیه حوثی‌ها در خاک‌شان انجام می‌دهد، نپیوندد. چرا؟ دقیقا به این خاطر که موضع ما اجتناب از تشدید تنش‌هاست».

رییس جمهور فرانسه سپس تاکید کرد که این موضوعی «دیپلماتیک» است و نه «نظامی».

ایالات متحده و بریتانیا در واکنش به حملات انصارالله یمن به کشتی‌های تجاری در دریای سرخ، مواضع آنان را در یمن هدف حملات هوایی خود قرار داده‌اند.

نیروی دریایی امریکا که رهبری یک گروه بین‌المللی دریایی در منطقه را بر عهده گرفته، همچنان چندین بار حملات موشکی و پهپادی انصارالله یمن به کشتی‌های تجاری و نظامی را دفع کرده، اما همه این اقدامات تا کنون مانع توقف حملات انصارالله به کشتی‌رانی بین‌المللی نشده است.

جنبش انصارالله یمن می‌گوید که این حملات را در دفاع از فلسطینی‌ها در جنگ غزه انجام می‌دهند و هدف‌شان کشتی‌هایی است که از مبدا اسرائیل حرکت کرده‌اند، یا عازم این کشور هستند و یا این که مالکیت آن‌ها را اسرائیلی‌ها در اختیار دارند.

انصارالله همچنین در پی حملات ایالات متحده و بریتانیا به مواضع آنان در یمن تهدید کرده‌اند که از این پس کشتی‌های امریکایی و انگلیسی را نیز «اهداف مشروع» تلقی می‌کنند.

مطالب مرتبط