حمله ارتش پاکستان بر مواضع شبه نظامیان بلوچ در خاک ایران؛ «۷ زن و کودک غیرایرانی کشته شدند»

به دنبال حمله موشکی ایران به گروه جیش‌العدل در خاک پاکستان، رسانه‌های ایرانی به نقل از مقام‌های این کشور از حمله ارتش پاکستان بر مواضع شبه نظامیان بلوچ در خاک ایران خبر داده‌اند. مقام‌های ایرانی کشته شدن ۷ زن و کودک غیرایرانی در این حملات را تایید کرده‌اند.

رسانه‌های ایرانی به نقل از مقام‌های این کشور از حمله ارتش پاکستان بر مواضع شبه نظامیان بلوچ در خاک ایران خبر داده و گفته‌اند که  این رویداد بامداد امروز پنج‌شنبه، ۲۸ جدی، در اطراف منطقه سراوان اتفاق افتاده است.

معاون امنیتی و انتظامی والی سیستان و بلوچستان ایران گفته: «صدای چند انفجار در چند محدوده اطراف سراوان به گوش رسیده است. مسئولان امنیتی و انتظامی در حال بررسی موضوع هستند.»

در همین حال، ساعاتی پیش گزارش‌هایی مبنی بر حملات هوایی ارتش پاکستان به مواضع شبه‌نظامیان بلوچ در خاک ایران نیز در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است.

بربنیاد گزارش‌ها، «تلفات و خسارات سنگینی» به «جدایی‌خواهان بلوچ» وارد شده است.

کانال خبری«حال‌وش» نیز  گزارش داده که بخش‌هایی از شهر سراوان هدف حمله موشکی قرار گرفته است و گفته می‌شود که ساکنین این خانه‌ها زیر آوار مانده‌اند.

رسانه‌های ایرانی به نقل از علیرضا مرحمتی، معاون امنیتی-انتظامی والی سیستان و بلوچستان از «کشته شدن هفت غیرایرانی بر اثر حمله موشکی پاکستان در یک روستای مرزی» خبر دادند.

بنا به اظهارات این مقام ایرانی این حمله موشکی پاکستان، سحرگاه پنج‌شنبه 28 جدی، به یکی از روستاهای مرزی ایران در محدوده شهرستان سراوان انجام شده که در آن «سه زن و چهار کودک غیرایرانی کشته شده‌اند».

این در حالی است که سپاه پاسداران ایران روز گذشته اعلام کرد، با استفاده از موشک و پهپاد، «دو مقر گروه جیش‌العدل» را در خاک پاکستان هدف حمله قرار داده و آن‌ها را «منهدم» کرده است.

در واکنش به این حمله، وزیر خارجه دولت موقت پاکستان در گفتگو تلفونی با حسین امیرعبداللهیان؛ وزیر خارجه ایران تاکید کرد که اسلام‌آباد «حق پاسخ‌گویی» به اقدام تهران در «نقض بی‌دلیل حریم هوایی» این کشور را برای خود محفوظ می‌داند.

مطالب مرتبط