امریکا بازداشت زنان توسط طالبان را محکوم کرد

با ادامه بازداشت‌های خودسرانه زنان و دختران از سوی طالبان به بهانه حجاب، وزارت خارجه‌ امریکا این اقدام طالبان را محکوم کرد.

وزارت خارجه‌ امریکا روز چهارشنبه، ۲۷ جدی، بازداشت دختران جوان و زنان از سوی طالبان به اتهام «بدحجابی» را محکوم کرده است.

متیو میلر؛ سخنگوی وزارت خارجه‌ امریکا در یک نشست خبری در پاسخ به پرسشی در این مورد گفت: «ما همچنان رفتار طالبان با زنان و دختران در افغانستان را محکوم‌ می‌کنیم.»

او افزود: «ما دیده‌ایم که آنان اقدامات واقعا تأسف‌باری را انجام می‌دهند که به زنان و دختران و نقش آنان در جامعه مربوط می‌شود.»

سخنگوی وزارت خارجه‌ امریکا تأکید کرد: «ما به برداشتن گام‌های مناسب برای پاسخگویی به آنان (طالبان) در قبال این اقدامات ادامه خواهیم داد.»

در تازه‌ترین مورد، منابع محلی در بلخ گزارش داده‌اند که طالبان در جریان هفته‌ گذشته دو دختر جوان را از شهر مزار شریف به اتهام عدم رعایت حجاب مورد نظر این گروه و یک دختر دیگر را به اتهام رفت‌وآمد «بدون محرم» مرد، بازداشت کرده‌اند.

پس از نشر گزارش‌های متعدد از بازداشت دختران توسط نیروهای امر به معروف و نهی از منکر طالبان به اتهام «بدحجابی»، ذبیح‌الله مجاهد؛ سخنگوی طالبان این بازداشت‌ها را تأیید کرد.

او همچنین گفته است که گروهی از زنان که در پی «ترویج بی‌حجابی» بودند، تنبیه شده‌اند.

مطالب مرتبط