ادامه انسداد مرز تورخم؛ رانندگان نگران‌ اند

همزمان با مسدود ماندن گذرگاه تورخم به‌روی ترانزیت رانندگان و تاجران برای هفتمین روز متوالی، رانندگان از ادامه آن ابراز نگرانی کرده و می‌گویند که این رویداد ضررهای هنگفتی به آنان وارد کرده است.

ظاهرا تلاش‌ها برای بازگشایی گذرگاه تورخم به‌روی ترانزیت تاکنون نتیجه نداده و از انسداد این گذرگاه یک هفته گذشته است. این گذرگاه اوایل صبح روز شنبه هفته‌ گذشته به‌روی موترهای باربری مسدود شد.

در همین حال، به‌دنبال مسدود شدن تورخم، گذرگاه‌های غلام‌خان در خوست و خرلاچی در پکتیا نیز مسدود شدند.

طالبان می‌گویند که پاکستان از رانندگان موترهای باربری افغانستان پاسپورت و ویزا می‌خواهد و این گروه نیز در واکنش به اقدام پاکستان، از رانندگان پاکستانی پاسپورت و ویزا می‌خواهد و آنان را بدون این اسناد اجازه‌ ورود به افغانستان نمی‌دهد.

به گزارش رسانه‌های پاکستانی، مقام‌های طالبان محدودیت ویزا و پاسپورت را نمی‌پذیرند.

هفته‌ گذشته رسانه دان‌نیوز گزارش داد که طالبان به مقام‌های پاکستانی گفته‌اند اگر درباره‌ ویزا برای رانندگان به توافق دوجانبه نرسند، از ادامه‌ روند گفتگو خودداری می‌کنند.

براساس این گزارش، طالبان پاکستان را به بستن همیشگی گذرگاه‌های تورخم و خرلاچی نیز تهدید کرده‌اند.

این در حالی است که بخش عمده‌ واردات و صادرات افغانستان از پاکستان انجام می‌شود و تاجران از ادامه بسته ماندن این گذرگاه نگران‌اند.

این در حالی است که هفته‌ گذشته باشندگان ننگرهار گفتند که بسته شدن تورخم بر قیمت مواد غذایی و سایر کالاهای ضروری در بازارهای این ولایت تأثیر گذاشته است.

مطالب مرتبط