امریکا یک موشک ضد کشتی انصارالله یمن را منهدم کرد

فرماندهی مرکزی ارتش امریکا (سنتکام) اعلام کرده که در حملات هوایی تازه‌ خود، یک موشک ضد کشتی انصارالله را در یمن منهدم کرده است.

فرماندهی مرکزی ارتش امریکا (سنتکام) اعلام کرد که روز شنبه، ۳۰ جدی، یک موشک ضد کشتی انصارالله را در یمن منهدم کرده است.

فرماندهی مرکزی ارتش امریکا گفته است که این موشک به سمت خلیج عدن مستقر شده بود و آماده‌ شلیک بود.

سنتکام گفته: «نیروهای امریکایی تشخیص دادند که این موشک تهدیدی برای کشتی‌های تجاری و کشتی‌های نیروی دریایی امریکا در منطقه است و متعاقباً برای دفاع از خود موشک را مورد اصابت قرار داده و منهدم کردند.»

فرماندهی مرکزی ارتش امریکا گفته است که این حمله به‌عنوان بخشی از تلاش‌های جاری برای حفاظت از آزادی کشتیرانی و جلوگیری از حملات به کشتی‌ها انجام شده و آب‌های بین‌المللی را برای نیروی دریایی کشتی‌های تجاری امریکا، امن‌تر می‌سازد.

سنتکام روز جمعه نیز اعلام کرده بود که سه موشک ضد کشتی انصارالله را منهدم کرده است.

انصارالله یمن در واکنش به حمله‌ رژیم اسراییل به غزه و در حمایت از فلسطینی‌ها، کشتی‌های اسراییلی و امریکایی را در دریای سرخ هدف حملات موشکی و پهپادی قرار می‌دهند.

امریکا و بریتانیا پس از هشدارهای متعدد، اولین‌بار در ۲۱ ماه جاری خورشیدی حملاتی را بر مواضع این گروه در شهرهای مختلف یمن انجام دادند.

انصارالله اما این حملات را تجاوز به خاک یمن خوانده و می‌گوید که همچنان کشتی‌های مرتبط با اسراییل و کشتی‌هایی را که به سمت اسراییل در حرکت هستند، در دریای سرخ هدف قرار خواهد داد.

مطالب مرتبط