مقام قضایی ایران از انتقال زندانیان افغانستانی واجد شرایط به کشورشان خبر داد

معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه ایران، در دیدار با رئیس شورای قضایی طالبان گفت زندانیان افغانستانی «واجد شرایط» به کشورشان منتقل می شوند.

کاظم غریب‌آبادی، معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه ایران امروز با عبدالکریم حقانی، رئیس شورای قضایی طالبان، عبدالغنی فایق، معاون وزارت عدلیه طالبان و رئیس و اعضای کمیته انتقال محکومین این گروه دیدار کرده است.

گزارش شده است که در این دیدارها دو طرف به غیر از انتقال محکومان افغان درباره مسائلی نظیر «تسریع در رسیدگی به درخواست‌های استرداد مجرمان» هم گفتگو کردند.

همچنین دوطرف توافق کرده‌اند تا زمینه «انتقال فوری» چند زندانی ایرانی به ایران نیز فراهم شود.

همچنین پیش ازاین معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه ایران، در دیدار با امیرخان متقی، وزیر خارجه طالبان، گفته است که قاچاق موادمخدر افغانستان به ایران «کاهش» یافته است.

گفتنی است که در این سفر هیأت ایرانی به شمول سید محمود نبویان، جواد کریمی قدوسی، ابراهیم رضایی، مصطفی طاهری و علیرضا عباسی به ترتیب نمایندگان تهران، مشهد، دشتستان، زنجان و کرج در سفر دو روزه به کابل بصورت جداگانه با محمد عبدالکبیر معاون رئیس الوزرای طالبان، امیرخان متقی سرپرست وزارت امور خارجه، قلندر عباد سرپرست وزارت صحت، نورجلال جلالی معاون وزارت امور داخله طالبان و نیز تعدادی از مقامات امنیتی و اقتصادی این گروه دیدار کردند.

سال گذشته هیأت دادستانی کل طالبان به ریاست مولوی شمس‌الدین پهلوان عازم ایران شد که در این دور از گفتگوها میان مقامات تهران و طالبان، ۸۵۷ زندانی افغانستانی از سوی جمهوری اسلامی ایران به مقامات طالبان تحویل داده شد.

 

مطالب مرتبط