کشته شدن ۲۱ سرباز اسراییلی در نوار غزه

ارتش رژیم اسراییل از کشته شدن دست‌کم ۲۱ سرباز خود در مرکز نوار غزه خبر داده است.

دانیل هاگاری؛ سخنگوی ارتش رژیم اسراییل، امروز سه‌شنبه، سوم دلو، تایید کرد که در انفجار و ریزش دو ساختمان که روز گذشته در مرکز غزه اتفاق افتاد دست‌کم ۲۱ سرباز این رژیم کشته شده‌اند.

او همچنین گفته است که انفجارها در منطقه‌ای که حدود ۶۰۰ متر از مرز اسراییل فاصله دارد و هنگامی رخ داد که نیروهای ارتش در حال پاک‌سازی و تخریب ساختمان‌های حماس برای ایجاد منطقه حائل بودند که بازگشت اسراییلی‌های مرزنشین به خانه‌های خود را تامین کند.

سخنگوی ارتش اسراییل افزوده است که اطلاعات اولیه نشان می‌دهد که حدود ساعت چهار عصر دوشنبه «تروریست‌ها یک آرپی‌جی به سمت تانک حامی نیروها شلیک کردند و همزمان، انفجاری در دو ساختمان دو طبقه رخ داد».

بنابر این گزارش، انفجار احتمالا به دلیل ماین‌هایی بود که سربازان برای تخریب ساختمان‌ها کار گذاشته بودند.

در همین حال، مقام‌های فلسطینی اعلام کرده‌اند که نیروهای اسراییلی که در حال نفوذ به اعماق خان‌ یونس در غزه هستند، روز دوشنبه به یک شفاخانه حمله کردند و شفاخانه‌ دیگری را تحت محاصره قرار دادند.

بربنیاد گزارش‌ها، نیروهای اسراییل برای اولین‌بار به سمت منطقه‌ «المواسی» در نزدیکی ساحل مدیترانه، در غرب خان‌یونس واقع در جنوب غزه پیش‌روی کردند.

اشرف القدره؛ سخنگوی وزارت صحت غزه به رویترز گفته است که نیروهای اسرییلی به شفاخانه‌ «الخیر» حمله و کارکنان شفاخانه را بازداشت کردند.

القدره گفته است که حداقل ۵۰ نفر در شبانه‌روز گذشته در خان‌یونس کشته شده‌اند.

او افزوده که علاوه بر این تعداد، ده‌ها کشته و زخمی دیگر نیز در منطقه هستند که به‌دلیل ممانعت اسرائیل از حرکت آمبولانس‌ها دسترسی به آنان ممکن نیست.

مطالب مرتبط