تهدیدات امنیتی در پاکستان منجر به بسته‌ شدن برخی مکاتب و دانشگاه‌ها شد

همزمان با افزایش تهدیدات امنیتی در پاکستان، منابع رسانه‌ای از بسته شدن برخی مکاتب و دانشگاه‌ها در این کشور خبر داده‌اند.

به‌دنبال افزایش تهدیدات امنیتی در پاکستان، خبرگزاری فرانسه گزارش داده است که سه دانشگاه وابسته به ارتش آن کشور و برخی مکاتب خصوصی در اسلام‌آباد تعطیل شده‌اند.

خبرگزاری فرانسه به نقل از یک مقام پولیس پاکستان گزارش داده است که دانشگاه دفاع ملی، دانشگاه بحریه و دانشگاه تحقیقات هوانوردی و فضایی در اسلام‌آباد به دلیل «تهدیدات امنیتی» بسته شده‌اند.

این مراکز علمی به ترتیب با ارتش، نیروی دریایی و نیروی هوایی پاکستان وابسته هستند.

در متنی که برای دانشجویان دانشگاه بحریه ارسال شده و به‌دست خبرگزاری فرانسه رسیده، گفته شده: «به دلایل امنیتی همه اعضای هیأت علمی و کارکنان، به‌جز کارکنان امنیتی و کارمندان ضروری اداری، از خانه کار خواهند کرد.»

در همین حال، خبرگزاری آلمان گزارش داده است که یک مکتب خصوصی در اسلام‌آباد به خانواده‌های دانش‌آموزان پیامی مبنی بر بسته بودن شعبه‌های این مکتب ارسال کرده است.

 در این پیام آمده: «به دلیل نگرانی‌‌های امنیتی تصمیم گرفته‌‌ایم که تمام شعبه‌‌های مکتب را در پایتخت تعطیل کنیم.»

براساس این گزارش، پیام‌های مشابه دیگری نیز از سوی مکاتب به مردم در اسلام‌آباد فرستاده شده است.

این در حالی است که مردم پاکستان در هشتم ماه فبروری پای صندوق‌های رای خواهند رفت و هزاران نیروی امنیتی کمکی قرار است امنیت این انتخابات را تامین کنند.

افزایش حملات در آستانه انتخابات باعث نگرانی برخی از سیاستمداران پاکستانی نیز شده است.

از سوی دیگر، چندی پیش مرکز مطالعات صلح پاکستان گزارش داد که حملات مسلحانه در سال ٢٠٢٣ در این کشور ١٧ درصد افزایش یافته است.

مطالب مرتبط