اعتصاب هزاران کارگر در آرجانتاین

هزاران  کارگر آرجانتاینی علیه اصلاحات اقتصادی رئیس‌جمهور این کشور اعتصاب کرده‌اند. 

 هزاران کارگر در آرجانتاین امروز(24جنوری) علیه اصلاحات اقتصادی خاویر میلی، رئیس‌جمهوری، دست به اعتصاب زده‌اند.

«کنفدراسیون سراسری کار»، بزرگترین اتحادیه آرجانتاین، این اعتصاب را رهبری می‌کند.

کنفدراسیون سراسری کار یا ITUC  از وابستگان خود در آرجانتاین خواست تا از فراخوان کارمندان و کارگران این کشور برای اعتصاب عمومی بزرگ در روز پنجشنبه ۲۴ جنوری، در مخالفت با اقدامات دولت راست افراطی حاکم، حمایت کنند.

سه اتحادیه بزرگ اتحادیه، CGTA، CTAT و CTAA، که شامل اتحادیه‌های کارمندان، کارگران و بازنشستگان آرجانتاین است، متحد شدند تا در برابر تهدید جدی علیه حقوق اساسی کارگران و آزادی‌های مدنی توسط دولت نئولیبرال خاویر میلی مقاومت کنند.

لوک تراینگل، دبیرکل ITUC در واکنش به فراخوان اعتصاب سراسری در آرجانتاین اظهار کرد:« اعضای اتحادیه‌های آرژانتینی عضو ITUC این روزها با تهدیدات عمده‌ای علیه معیشت، حق اعتراض و اعتصاب خود در این کشور مواجه هستند. واقعیت این است که دموکراسی فقط در مورد رأی دادن نیست. این در مورد حفاظت از ارزش‌ها، آزادی‌ها و حقوق افراد، بخشی از دموکراسی است. همه این‌ها این حوزه‌های دموکراسی برای کارگران بسیار مهم هستند، و همه این نهادهای مهم دموکراسی امروز در آرجانتاین در معرض تهدید قرار دارند. ما امروز برای تحقق عدالت، آزادی و دموکراسی در آرجانتاین در کنار کارگران آرجانتاینی قرار داریم».

 این اتحادیه وعده بسیج توده‌ای علیه کارزار مقررات‌زدایی و کاهش هزینه‌های عمومی آقای میلی را داده است.

گفته می‌شود برخی نهادهای خدماتی از جمله بانک‌ها، خدمات عمومی و حمل‌ونقل تحت تأثیر این اعتصابات قرار گرفته‌اند.

آقای میلی در ماه دسامبر بعد از  به قدرت رسیدن  وعده داده بود اصلاحات گسترده‌ای را با هدف مقابله با تورم و رکود اقتصادی انجام دهد.

گفتنی است که خاویر میلی، ۵۳ ساله و حامی آزادی اقتصادی، در دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری آرجانتاین به پیروزی قاطع دست یافت و از زمان پیروزی، دولت وی اقدامات ریاضتی شدیدی را به جامعه تحمیل کرده است. اقداماتی که بسیاری از رای دهندگان نمی‌دانستند که قرار است در دستور کار دولت قرار بگیرد.

مطالب مرتبط