مسکو: طالبان را به دلیل نقض حقوق بشر به رسمیت نمی‌شناسیم

سرگئی لاوروف؛ وزیر خارجه روسیه اعلام کرده است که مسکو طالبان را به دلیل نقض تعهدات این گروه در قبال حقوق بشر، به ویژه حقوق زنان و تشکیل حکومت فراگیر، به رسمیت نمی‌شناسد.

سرگئی لاوروف؛ وزیر خارجه روسیه در یک نشست خبری در مقر سازمان ملل متحد گفت که مسکو طالبان را به دلیل نقض حقوق بشر به رسمیت نمی‌شناسد.

او همچنین از جبهه‌های ضدطالبان خواست که رویکرد «صلح‌آمیز» را تقویت کنند.

او همچنین گفت که حکومت طالبان متشکل از «همه طالب» است و سایر گروه‌های قومی و مذهبی مانند، هزاره‌ها، تاجیک‌ها و اوزبیک‌ها را شامل نمی‌شود.

او افزود که در حکومت طالبان تنها مسئله فراگیری قومی نیست، بلکه فراگیری سیاسی و مذهبی نیز باید اعمال شود.

وزیر خارجه روسیه گفت که موضع کنونی جبهه‌های مقاومت ضدطالبان که به گفته او در شمال افغانستان فعال‌اند، نمایانگر آن نیست که مایل به گفتگو با این گروه باشند، اما در این زمینه باید تلاش صورت گیرد. آقای لاوروف از کسانی در میان نیروهای ضدطالبان نفوذ دارند، خواست که آنها را به گفت‌وگوی «صلح‌آمیز» تشویق کنند.

وزیر خارجه روسیه بار دیگر از حامد کرزی؛ ریيس‌جمهور پیشین و عبدالله‌ عبدالله؛ رییس پیشین شورای عالی مصالحه افغانستان یاد کرد و گفت آنها در کابل حضور دارند و می‌خواهند به بازگرداندن کشور به مسیر اصلی کمک کنند.

وزیر خارجه روسیه یک هفته پیش در یک نشست خبری بر حضور جبهه مقاومت ملی، به رهبری احمد مسعود در شمال افغانستان اذعان کرد و گفت که باید پلی با این جبهه ساخته شود.

لاوروف همچنین از حامد کرزی و عبدالله عبدالله نام برد و گفت که به طالبان توصیه می‌کند نیروهای سیاسی دیگر را به ساختار حاکم دعوت کند.

مطالب مرتبط