پاکستان کشته شدن شهروندانش را تلاشی برای تخریب روابط تهران و اسلام‌آباد دانست

در پی کشته شدن ۹ کارگر پاکستانی در مرز جنوب‌شرقی ایران توسط مردان مسلح، وزیر خارجه پاکستان این رویداد را «تروریستی» خوانده و آن را تلاش «دشمنان مشترک» در جهت برهم‌زدن روابط تهران و اسلام‌آباد دانست.

جلیل عباس جیلانی، وزیر خارجه پاکستان روز شنبه (۷ دلو) گفت که این حادثه تلاش «دشمنان مشترک» ایران و پاکستان برای برهم‌زدن روابط تهران و اسلام‌آباد است.

همچنین محمد مدثر تیپو، سفیر پاکستان در تهران در حساب کاربری خود در ایکس نوشت که از «کشتار هولناک ۹ پاکستانی در سراوان عمیقا شوکه شده است».

آقای تیپو گفت که سفارت پاکستان از خانواده‌های کشته شدگان حمایت خواهد کرد. او افزود «ما از ایران خواستیم همکاری کامل در این زمینه را گسترش دهد».

سازمان حقوق بشری «حال وش» در ولایت سیستان و بلوچستان گفته که قربانیان کارگران پاکستانی بودند که در یک تعمیرگاه موتر کار می‌کردند. گفته می‌شود که در این حمله سه کارگر پاکستانی نیز زخمی شده است.

به گزارش حال وش، بامداد روز شنبه افراد مسلح ناشناس در محل سکونت کارگران پاکستانی در شهر سیرکان از توابع سراوان در سیستان و بلوچستان ایران حمله کرده‌اند.

رسانه‌های دولتی ایران کشته‌شدگان را فقط اتباع خارجی معرفی کردند و گفتند که هیچ فرد یا گروهی مسئولیت تیراندازی در سراوان در نزدیکی مرز پاکستان در ولایت سیستان و بلوچستان را بر عهده نگرفته است.‌‌

در همین حال وزارت خارجه پاکستان نیز کشته شدن نه شهروند این کشور را به شدت محکوم کرده است.

بر اساس گزارش‌ها کشته‌شدگان همه افرادی بودند که از پانزده سال پیش در شهر سیرکان به کارهای کارگری، صافکاری و خودرو و برقکاری مشغول و در داخل یک اتاق در محوطه تعمیرگاه ساکن بوده‌اند.

همچنین ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران نیز اقدام مسلحانه در حومه شهر سراوان را که به جان باختن ۹ شهروند پاکستانی و زخمی شدن سه نفر دیگر منجر شده، به شدت محکوم کرده است.

ناصر کنعانی گفته که ایران با دولت پاکستان و خانواده‌های قربانیان ابراز همدردی می‌کند و «ایران و پاکستان به دشمنان اجازه نخواهند داد به روابط برادرانه دو کشور صدمه وارد کنند».

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفته که تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.

این تیراندازی‌ها در حالی رخ داد که سفیران پاکستان و ایران پس از حملات موشکی متقابل دو کشور پس از ده روز ماموریت شان برگشتند.

مطالب مرتبط