در حمله هوایی به پایگاه امریکا در اردن 3 سرباز کشته و 25 تن زخمی شدند

مقامات ارتش امریکا به رسانه‌ها اعلام کردند که بر اثر وقوع حمله هوایی به پایگاه نظامیان این کشور در اردن، ۳ نظامی کشته شدند.

فرماندهی مرکزی امریکا در غرب آسیا موسوم به سنتکام امروز یکشنبه در بیانیه‌ای تأیید کرد که در حمله هواپیمای بدون سرنشین «به پایگاهی در شمال شرقی اردن»، ۳ نظامی این کشور کشته و ۲۵ نفر مجروح شدند.

همچنین شبکه تلویزیونی سی ان ان هم اکنون به نقل از مقامات ارتش امریکا گزارش داد که سه سرباز امریکایی در حمله هوایی در مرز سوریه و اردن کشته شدند.

به گزارش این رسانه، در این حادثه ۲۵ نظامی امریکایی نیز زخمی شده‌اند.

مقامات امریکایی به سی ان ان گفتند که این نخستین بار پس از آغاز جنگ غزه است که نظامیان امریکایی بر اثر شلیک آتش دشمن در غرب آسیا کشته می‌شوند.

حادثه در «برج ۲۲» در اردن نزدیک مرز با سوریه رخ داده است.

جو بایدن، رییس جمهور امریکا امروز یکشنبه کشته شدن نظامیان امریکایی در اردن بر اثر حمله پهپادی را تایید کرد.

رییس جمهور امریکا مدعی شد:« حمله به نیروهای ما که منجر به کشته شدن ۳ نظامی شد، توسط گروه های تحت حمایت ایران که در سوریه و عراق فعالیت می کنند، انجام شد».

در بیانیه بایدن در این خصوص ادعا شده است: «همه مسببین این حمله را در زمان مناسب و به شیوه ای که ما انتخاب می کنیم، پاسخگو خواهیم کرد. در حال جمع‌ آوری اطلاعات درباره این حمله هستیم و می‌ دانیم که این حمله توسط گروه‌ های افراطی مورد حمایت ایران صورت گرفته است».

جو بایدن در این بیانیه اضافه کرد: «قلب امریکا با کشته شدن ۳ نظامی در حمله به نیروهای مان در شمال شرق اردن سنگین و آکنده از غم شده است».

وی در این بیانیه خاطرنشان کرد: ما تعهد خود را نسبت به خانواده‌ های قربانیان و مبارزه با تروریسم حفظ خواهیم کرد.

گفتنی است که یک هفته پیش نیز محل استقرار نیروهای امریکایی در میدان گازی «کونیکو» در دیرالزور در شرق سوریه، هدف حمله شدید موشکی قرار گرفته بود.

مطالب مرتبط