مقام‌های کانادا و ازبکستان درباره افغانستان گفتگو کردند

منابع خبری از دیدار عصمت‌الله ایرگاشف؛ نماینده ویژه ازبکستان در امور افغانستان و سفیر جدید کانادا در «تاشکند» خبر داده و گفته‌اند که آن‌ها در مورد افغانستان گفتگو کردند. ایرگاشف پیش‌تر با نمایندگان ایران و انگلستان نیز درباره افغانستان گفتگو کرده بود.

بربنیاد گزارش‌ها، عصمت‌الله ایرگاشف؛ نماینده ویژه رییس جمهور ازبکستان در امور افغانستان و آلن هامسون؛ سفیر جدید کانادا  در شهر «تاشکند» با هم دیدار و درباره اوضاع افغانستان بحث و گفتگو کردند.

گفته می‌شود که دوطرف در این دیدار چگونگی و همکاری‌های دوجانبه در مسیر افغانستان را بررسی کردند. در این دیدار همچنین بر علاقه متقابل برای انجام گفتگوهای منظم در مورد کابل تاکید شد.

در همین حال، آنان خاطرنشان کردند که مواضع و رویکردهای «تاشکند» و «اتاوا» برای حل مساله افغانستان تا حد زیادی با هم همخوانی دارد.

در این دیدار همچنین بر دیدار قریب‌الوقوع نمایندگان ویژه در امور افغانستان که به ریاست آنتونیو گوترش؛ دبیرکل سازمان ملل متحد در ماه فبروری سال جاری میلادی در شهر «دوحه» پایتخت قطر برگزار می‌شود، تاکید شد.

آن‌ها در پایان این دیدار آمادگی خود را برای تداوم گفتگوهای موثر در مسیر کابل اعلام کردند.

اخیرا رایزنی‌های ازبکستان درباره افغانستان افزایش یافته است. دو روز پیش نیز عصمت‌الله ایرگاشف؛ نماینده ویژه ازبکستان درباره افغانستان با نمایندگان ایران و انگلستان به طور جداگانه در زمینه افغانستان گفتگو و تبادل نظر کرده بود.

مطالب مرتبط