حماس از دریافت پیشنهاد سه مرحله‌ای برای آتش‌بس خبر داد

حماس از دریافت پیشنهاد سه مرحله‌ای برای آتش‌بس خبر داده و اعلام کرده است که پیشنهاد سه‌ مرحله‌ای برای آتش‌بس را دریافت کرده‌ و در حال بررسی آن است.

مقام‌های حماس اعلام کرده‌اند که آن‌ها یک پیشنهاد جدید و سه‌ مرحله‌ای برای آتش‌بس در جنگ غزه را دریافت کرده‌اند.

براساس گزارش رویترز یکی از مقام‌های ارشد حماس به این خبرگزاری گفته است که این گروه در حال بررسی این پیشنهاد است.

گفته می‌شود که این پیشنهاد پس از مذاکرات پاریس با حضور روسای استخبارات اسراییل، ایالات متحده، مصر و نخست‌وزیر قطر ارائه شده است.

بر اساس این پیشنهاد حماس ابتدا گروگان‌های غیرنظامی را که در هفتم اکتبر سال گذشته‌ میلادی به غزه منتقل کرده آزاد می‌کند، سپس سربازان اسرائیلی و در مرحله‌ آخر نیز اجساد گروگان‌های کشته‌شده را به اسرائیل تسلیم می‌کند.

مقام حماس که با رویترز صحبت کرده اشاره نکرده است که این مراحل چقدر زمان را در بر خواهد گرفت.

به گزارش رویترز، اسماعیل هنیه؛ رییس‌ دفتر سیاسی حماس گفته است که برای مذاکره در مورد این پیشنهاد به قاهره می‌رود.

اما این رسانه گفته است که بنیامین نتانیاهو؛ نخست‌وزیر رژیم اسراییل تعهد خود را برای ادامه‌ جنگ تا «پیروزی کامل» تکرار کرده است.

او گفته است که به چیزی کم‌تر از پیروزی کامل رضایت نخواهد داد و «این به معنای از بین بردن حماس، بازگرداندن همه‌ گروگان‌های‌مان و اطمینان از این است که غزه دیگر تهدیدی برای اسرائیل نخواهد بود».

نخست‌وزیر رژیم اسراییل تأکید کرده است که تا آن زمان هیچ اسیر فلسطینی از زندان‌های اسرائیل آزاد نخواهند شد.

حماس اما تأکید می‌کند که گروگان‌های باقی‌مانده‌ اسرائیل را تنها در صورت توافق گسترده‌تر که شامل پایان دادن به جنگ برای همیشه باشد، آزاد خواهد کرد.

سامی ابوزهری، یکی از مقام‌های ارشد حماس گفته است که اظهارات نتانیاهو «نشان می‌دهد که او علاقه‌ای به موفقیت نشست پاریس ندارد و به زندگی زندانیان (اسرائیلی) اهمیتی نمی‌دهد».

مطالب مرتبط