امریکا به‌دنبال تشکیل کشور مستقل فلسطینی با تضمین‌ امنیت اسراییل است

متیو میلر؛ سخنگوی وزارت خارجه امریکا اعلام کرده است که این کشور به‌ دنبال ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی با تضمین‌های امنیتی برای رژیم اسراییل و بررسی گزینه‌ها با شرکای خود در منطقه است. دولت تندروی نتانیاهو اما به شدت مخالف گزینه تشکیل کشور مستقل فلسطینی است.

متیو میلر؛ سخنگوی وزارت خارجه امریکا چهارشنبه‌شب، ۱۱ دلو اعلام کرد که واشنگتن به‌دنبال ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی با تضمین‌های امنیتی برای رژیم اسراییل است.

او این تلاش را یکی از اهداف دولت بایدن در قبال شرق‌ میانه عنوان کرده و افزوده: «ما فعالانه به‌دنبال ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی با تضمین‌های امنیتی واقعی برای اسراییل هستیم، زیرا معتقدیم که این بهترین راه برای ایجاد صلح و امنیت پایدار برای اسراییل، فلسطینی‌ها و منطقه است.»

میلر تصریح کرده که امریکا به این هدف با جناح‌های مختلف در حال گفتگو است.

رویترز به نقل از آکسیوس گزارش داده که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه امریکا از این وزارتخانه خواسته است تا سیاست‌های خود را در مورد به‌رسمیت‌شناسی یک کشور مستقل فلسطینی پس از پایان جنگ غزه ارائه کند.

در همین حال، دیوید کامرون؛ وزیر امور خارجه بریتانیا نیز به پارلمان این کشور گفته است که لندن و متحدانش مسأله به‌رسمیت شناختن کشور فلسطینی از جمله در سازمان ملل را بررسی خواهند کرد.

بربنیاد اطلاعات، امریکا ایجاد یک کشور فلسطینی برای متقاعد کردن عربستان سعودی در زمینه عادی‌سازی روابط ریاض با اسراییل را مهم می‌داند.

مقام‌های امریکایی همچنین توافق احتمالی آزادی گروگان‌ها باقی مانده در ازای آتش‌بس پایدار در غزه را با پیشرفت تلاش‌های عادی‌سازی روابط عربستان و اسراییل مرتبط می‌دانند.

این اظهارات در حالی بیان می‌شود که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسراییل همواره در زمینه ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی با دولت بایدن مخالفت کرده است.

مطالب مرتبط