مولوی عبدالکبیر:گزارش شورای امنیت تبلیغ مغرضانه است

مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی رییس‌الوزرای طالبان گزارش شورای امنیت سازمان ملل متحد را در باره حضور گروه‌های تروریستی در افغانستان، تبلیغ بی‌بنیاد و مغرضانه خوانده است.

معاون سیاسی رییس‌الوزرای طالبان که در یک نشست مردمی در پکتیا حضور داشت، گفته است که «امارت اسلامی» بر تمامی بخش‌های افغانستان حاکمیت دارد و به هیچ‌کسی اجازه نمی‌دهد از خاک افغانستان به کشورهای دیگر تهدید ایجاد کند.

مولوی عبدالکبیر در این نشست گفته است: «افغانستان هیچگاه به مرکزهای که به کشورهای دنیا ضرر برساند اجازه نمی‌دهد به همین اساس اعتراضی که شورای امنیت کرده که در شش مرکز القاعده در افغانستان وجود دارد، تبلیغ بی‌بنیاد و مغرضانه است».

در این نشست برخی بزرگان قومی این ولایت خواهان توجه حکومت طالبان به اجرایی شدن پروژه‌های انکشافی به‌ویژه ساخت‌وساز جاده‌ها و بندهای آب شده‌اند.

گفتنی است که شورای امنیت سازمان ملل اخیرا گزارشی را منتشر کرد که در آن آمده است چهار پایگاه القاعده در ولایت‌های غزنی، لغمان، پروان و ارزگان ایجاد شده است. شورای امنیت گفته القاعده یک انبار تسلیحاتی در پنجشیر ایجاد کرده است.

درگزارش شورای امنیت گفته شده که روابط طالبان و القاعده همچنان نزدیک است و این گروه توانسته خود را در یک حالت «نگه‌دارنده» در افغانستان تحت کنترول طالبان حفظ کند.

مطالب مرتبط