جاپان بیش از 13 میلیون دالر به افغانستان کمک کرد

برنامه جهانی غذا از کمک 13.5 میلیون دالری  دولت جاپان به شهروندان افغانستان خبر داده و اعلام کرد این پول برای تهیه تغذیه اضطراری برای افرادی که ناامنی غذایی دارند به خصوص مادران باردار و شیرده استفاده خواهد شد.

برنامه جهانی غذا با نشر خبرنامه‌ای نوشته است که با این پول کمک‌های خوراکی و تغذیه اضطراری را برای افرادی که در ناامنی غذایی قرار دارند، ارایه خواهد کرد و خدمات هوایی بشردوستانه سازمان ملل متحد (UNHAS) را نیز فعال نگه خواهد داشت.

این نهاد تصریح کرده است که در نظر دارد با این پول از طریق کمک‌های غذایی برای نزدیک به ۶۳۰ هزار تن از افرادی که ناامنی غذایی دارند، کمک کرده و ۴۲ هزار مادر باردار و شیرده و کودکان مبتلا به سوءتغذیه را نیز درمان کند.

برنامه جهانی غذا به نقل از تاکایوشی کورومیا، سفیر جاپان در افغانستان نوشته است: «نزدیک به یک سوم جمعیت افغانستان در حال حاضر نمی‌دانند وعده غذایی بعدی‌شان از کجا می‌آید و آن‌ها نیاز فوری به کمک‌های بشردوستانه امنیت غذایی دارند».

از سوی دیگر، شیاو وی لی، رییس بخش افغانستان برنامه جهانی غذا نیز در این مورد گفته است: «این کمک در یک لحظه حساس به بسیاری از خانواده‌ها در سراسر کشور است که کمتر از همیشه برای رویارویی با زمستان سخت افغانستان در حالی که گرسنه‌گی شدیدتر می‌شود، آماده هستند».

وی از این کمک دولت جاپان قدردانی کرده است.

برنامه جهانی غذا امروز نیز اعلام کرد که در سال ۲۰۲۳ به بیش از شش میلیون تن در افغانستان پول نقد کمک کرده است.

پیشتر، گروه بین‌المللی بحران در گزارشی گفت که افغانستان در سال ۲۰۲۳ در انزوای عمیق‌تر قرار گرفت، چون کشورهای غربی کمک‌های‌شان را به دلیل سیاست‌های سخت‌گیرانه طالبان علیه زنان و دختران کاهش دادند و تحریم‌ها و فشارها را بر این گروه حفظ کردند.

 

 

مطالب مرتبط