بازداشت ۱۷ عضو شاخه خراسان داعش در ترکیه

سازمان اطلاعات و امنیت ملی ترکیه اعلام کرده است که به تازگی ۱۷ عضو شاخه خراسان گروه داعش را بازداشت کرده است.

رسانه‌های ترکیه به نقل از سازمان اطلاعات و امنیت ملی این کشور گزارش داده‌اند که طی عملیاتی ویژه و با همکاری اداره پولیس استانبول به شاخه خراسان گروه داعش که مشخص شده با حمله مسلحانه در کلیسای «سانتا ماریا» در منطقه ساری‌یر استانبول مرتبط بود، ضربه سنگینی وارد کرده است.

براساس اطلاعات دریافتی از منابع امنیتی، سازمان اطلاعات ترکیه، عاملان این حمله با اعضای شاخه خراسان گروه داعش مرتبط بوده‌اند و در نتیجه بررسی‌های اطلاعاتی، مسئول استانبول به‌اصطلاح ولایت خراسان داعش و پیکارجویانی که همراه با آن‌ها فعالیت می‌کنند، شناسایی شدند.

تیم‌های سازمان اطلاعات و امنیت ملی ترکیه در عملیاتی که با همکاری اداره پولیس استانبول طی روز گذشته انجام دادند، ۱۷ مظنون را دستگیر و به فعالیت‌های شاخه خراسان داعش برای عضو‌گیری، تامین مالی و لجستیک ضربه سنگینی وارد کردند.

این در حالی است که هفته گذشته کلیسای سانتا ماریا در استانبول گواه یک حمله تروریستی بود که داعش مسئولیت آن را به عهده گرفت.

شاخه خراسان داعش در افغانستان تشکیل شد و از نظر ژئوپولیتیک مورد نظر رهبران این گروه، افغانستان و چندین کشور پیرامون آن را در بر می‌گیرد.

مشخص نیست که افراد دستگیرشده در ترکیه اتباع کدام کشورها هستند.

مطالب مرتبط