انتقاد روسیه و چین از حملات امریکا به سوریه و عراق

نمایندگان روسیه و چین در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد، از حملات امریکا به سوریه و عراق انتقاد کرده و ایالات متحده را به افزایش تنش‌ها متهم کردند.

نمایندگان روسیه و چین در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد که روز دوشنبه، ۱۶ دلو، برگزار شد، از حملات امریکا به مواضعی در سوریه و عراق به‌شدت انتقاد کرده و این کشور را به تلاش برای افزایش تنش در منطقه متهم کردند.

واسیلی نبنزیا؛ نماینده‌ روسیه با اشاره به این حملات، امریکا را به تلاش برای کشاندن کشورهای منطقه، از جمله ایران به یک درگیری منطقه‌ای متهم کرده است.

او افزوده است که امریکا این حملات را برای «قدرت‌نمایی» انجام می‌دهد و حاکی از بی‌توجهی کامل واشنگتن به قوانین بین‌المللی است.

در همین حال، ژانگ جون؛ نماینده‌ چین در شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز نگرانی این کشور از تشدید تنش‌ها در خاورمیانه را تکرار کرده است.

او گفته: «امریکا مدعی است که به‌دنبال گسترش درگیری در خاورمیانه یا هر جای دیگر نیست، اما در واقعیت دقیقا برعکس عمل می‌کند.»

نماینده‌ چین افزوده: «اقدامات نظامی امریکا بدون شک آشفتگی‌های جدیدی را در این منطقه [خاورمیانه] دامن می‌زند و تنش‌ها را تشدید می‌کند.»

نمایندگان سوریه و عراق در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد که در مورد بررسی حملات اخیر امریکا بر این دو کشور برگزار شده بود، این حملات را محکوم کردند.

سفیر سوریه در سازمان ملل متحد نیز از حملات امریکا به خاک این کشور انتقاد کرد‌ه و آن را «تضعیف امنیت جمعی» توصیف کرده است.

این در حالی است که امریکا در پاسخ به حمله پهپادی شبه‌ نظامیان عراقی مورد حمایت ایران بر یک پایگاه نظامیانش در اردن که منجر به کشته شدن سه سرباز و زخمی شدن بیش از ۴۰ تن دیگر شد، چهار روز پیش حملاتی را علیه این شبه‌ نظامیان در عراق و سوریه انجام داد.

براساس اطلاعات منتشر شده، در این حملات ۳۹ تن کشته شده‌اند.

مطالب مرتبط