پس از شکایت مردم غرب کابل طالبان حکم جلب حسینی مزاری را صادر کرد

پولیس طالبان در کابل حکم جلب سید عیسی حسینی مزاری، رئیس مرکز فرهنگی تبیان را به دلیل شکایت باشندگان غرب کابل صادر کرد.

 

blank

اداره جرایم جنایی فرماندهی پولیس طالبان در کابل روز سه‌شنبه (۱۷ دلو) از عیسی حسینی مزاری خواسته است که تا ساعت ۹ صبح روز چهارشنبه در حوزه ششم امنیتی این گروه حاضر شود، «در غیر آن حق شکایت ندارد».

این حکم براثر شکایت مردم به دلیل اظهارات او درباره موجودیت صدها «فاحشه‌خانه» و «کلیسا» در غرب کابل صادر شده است.

در شکایت‌نامه دست‌جمعی مردم غرب کابل علیه او آمده است: «سید عیسی حسینی مزاری (سید نقیب‌الله) با وقاحت تمام و بدون شرم از شهر رضوی (مشهد)، نسبت «قذف» به مومنات و نسبت «کفر» به مومنین و مومنات غرب کابل و تمام کابلیان عزیز داد».

شاکیان شامل شورای علما، شورای وکلای گذر،‌ انجمن جوانان غرب کابل و ملا امامان این شهر می‌شوند. آنها عیسی حسینی مزاری را «قاذف» و «مفتری» خوانده و از نهاد قضایی طالبان خواسته‌اند که حد شرعی را بر او جاری کند، نهادهای تبیان، آوا، صدای افغان و سازمان اجتماعی و فرهنگی مربوط به او را مسدود کند.

اداره جرام جنایی وزارت داخله طالبان رسیدن این شکایت را تایید کرده و به حوزه ششم پولیس کابل دستور رسیدگی به این شکایت را داده است.

عیسی حسینی مزاری حدود دو ماه پیش در یک سخنرانی در شهر مشهد ایران گفته بود که نظام طالبان هزار برابر از نظام جمهوریت بهتر است.

او ادعا کرده بود که در زمان جمهوریت «۹۶۰ فاحشه‌خانه» و ۵۰۰ کلیسا با سازماندهی غربی‌ها در کابل فعال بود.

خبرگزاری آوا، وابسته به مرکز فرهنگی تبیان تحت مدیریت او گزارش داد که عیسی حسینی مزاریاین سخنان را در ۲۹ عقرب در جمعی از کسبه، بازاریان و چهره‌های پرنفوذ مهاجر در مشهدایران ایراد کرده است.

اما در شکایت‌نامه مردم غرب کابل آمده که حسینی مزاری این اتهام‌ها را در حالی مطرح کرده است که «بیشترین مدارس، کلاس‌های قرآنی، دفاتر آیات عظام و نزدیک به ۶۰۰ مسجد در غرب کابل وجود دارند».

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *