انفجار و آتش سوزی در کارخانه ای در هند 11 کشته و 80 زخمی برجای گذاشت

مقامات پولیس هند اعلام کردند که در انفجاری بزرگ در یک کارخانه تولید وسایل آتش‌بازی در ایالت مادیا پرادش ۱۱ تن کشته و ۸۰ نفر زخمی شدند.

blank

راجشواری ماهوبیا، مقام ارشد پولیس هند امروز سه‌شنبه (۱۷ دلو) گفته آتش‌سوزی در این کارخانه هنوز کنترل نشده و گرو‌ه‌های امداد در حال تلاش برای مهار این آتش اند.

پولیس هند گفت که در پی این انفجار عظیم در بامداد امروز از چرخبال‌های ارتش برای تخلیه زخمیان استفاده شد.

همچنین کایلاش چاند پارته، مقام ارشد هندی گفته که حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ نفر در این کارخانه کار می‌کردند، اما مشخص نیست که در زمان انفجار چند نفر در داخل کارخانه بودند.

 او افزود که دست‌کم ۱۰ ساختمان در اطراف این کارخانه هم براثر انفجار آسیب دیده‌اند.

موهان یداو، وزیراعلای مادیا پرادش گفت: «گزارش‌های مربوط به انفجار بسیار غم‌انگیز است و پزشکان در واحدهای سوختگی در بیمارستان‌های بزرگ مجاور برای آمادگی لازم فراخوانده شده‌اند».

نرندرا مودی، نخست‌وزیر هند، ضمن ابراز تسلیت به قربانیان این رویداد گفت به خانواده‌های کشته‌شدگان ۲۴۰۰ دالر امریکایی و به خانواده‌های زخمیان ۶۰۰ دالر غرامت می‌دهد.

پولیس گفته است که در میان کشته‌شدگان کسانی هستند که برای فرار از شعله‌های آتش در محل انفجار تلاش می‌کردند.

پیش از این در سال ۲۰۱۹ نیز دست‌کم ۱۸ نفر در انفجار کارخانه تولید وسایل آتش‌بازی در ایالت پنجاب کشته شدند و ۱۰ نفر دیگر در همان سال در ایالت اوتار پرادش کشته شدند.

مقام‌های هندی گفته‌اند که دلیل انفجار‌های متعدد نبود وسایل ایمنی در این کارخانه‌ها است و بسیاری از کارخانه‌ها بدون مجوز کار می‌کنند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *