بایدن: دارایی های افغانستان همچنان منجمد می‌ماند

رادیو صدای امریکا در گزارشی به نقل از اعلامیه کاخ سفید نوشته است که جو بایدن رئیس جمهور این کشور می گوید که دارایی‌های بانک مرکزی افغانستان در ایالات متحده منجمد می ماند.

blank

کاخ سفید در اعلامیه ای به نقل از سخنان رئیس جمهور امریکا نوشته که به دلیل بحران انسانی در افغانستان و تهدید ناشی از آن، فرمان اجرایی شماره ۱۴۰۶۴ مورخ ۱۱ فبروری سال ۲۰۲۲، فراتر از ۱۱ فبروری سال ۲۰۲۴ نیز قابل اجرا خواهد بود.

منجمد شدن دارایی‌های بانک مرکزی افغانستان هم جزء این فرمان است.

این در حالی است که مقام‌های حکومت طالبان بار‌ها از امریکا خواسته اند که دارایی‌های منجمد شده در افغانستان بانک را، آزاد سازد.

پس از استقرار مجدد طالبان در افغانستان، ایالات متحده امریکا حدود ۷ میلیارد دالر دارایی بانک مرکزی افغانستان را منجمد اعلان کرد و پس از آن ۳.۵ میلیارد دالر به صندوق امانت افغانستان در سوئیس انتقال یافت، اما ۳.۵ میلیارد دالر باقی مانده آن همانطور منجمد است.

بایدن پیش از این گفته بود که خانواده‌های قربانیان ۱۱ سپتامبر در ایالات متحده در مورد دارایی‌های مسدود شده بانک مرکزی افغانستان ادعای قانونی دارند، اما بعداً محکمه‌ای در امریکا، این موضوع را رد کرد و گفت که خانواده‌های قربانیان ۱۱ سپتامبر مستحق آن نیستند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *