درگیری در مرز ایران؛ دو سرباز و یک غیرنظامی کشته شدند

رسانه‌های ایرانی از وقوع درگیری خودی در مرز این کشور خبر داده و گفته‌اند که در این رویداد دو سرباز و یک غیرنظامی کشته شده‌اند.

blank

رسانه‌های ایران به نقل از فرماندهی انتظامی ولایت البرز این کشور گزارش داده است که یک سرباز مرزی  این کشور یک مامور انتظامی و یک غیرنظامی را به قتل رساند و سپس در جریان «تعقیب و گریز» جان باخت. این رویداد بامداد امروز شنبه، ۲۱ دلو در منطقه ساوجبلاغ رخ داده است.

براساس گزارش خبرگزاری ایرنا: «این سرباز یگان امداد [پولیس ضد شورش] هنگام گشت، در یک اقدام جنون‌آمیز و با اسلحه‌ای که در اختیار داشت همراه خود را کشت.»

براساس این گزارش، این سرباز سپس با به قتل رساندن یک شهروند، موتر او را به سرقت برد و «بی‌هدف به سمت ولایت‌های غربی» حرکت کرد.

ایرنا بدون اشاره به جزییات افزوده است که ماموران انتظامی پس از عدم توجه این سرباز به دستور توقف، اقدام به تیراندازی به سمت موتر کردند و این سرباز «به دلیل واژگونی موتر» جان باخت.

حدود سه هفته پیش نیز یک سرباز در یک پایگاه در کرمان پنج تن از هم‌قطارانش را به قتل رساند و یک روز پس از این رویداد بازداشت شد.

پیش از آن نیز، گزارش‌هایی مبنی بر تیراندازی سربازان در دوران خدمت سربازی به هم‌خدمتی‌ها یا مقام‌های نظامی در رسانه‌های ایران منتشر شده است.

مقام‌های نظامی جمهوری اسلامی ایران به صورت رسمی انگیزه این حوادث مرگ‌بار را اعلام نمی‌کنند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *