هشدار طرفداران عمران خان درباره تاخیر در اعلام نتایج انتخابات

همزمان با افزایش ناامنی و تنش‌های انتخاباتی در پاکستان، یکی از معاونان ارشد عمران خان؛ رهبر حزب انصاف و نخست‌وزیر پیشین این کشور هشدار داده است که نامزدهای مستقل حامی آقای خان قصد تشکیل دولت را دارند و اگر نتایج انتخابات به تعویق بیافتد و یا در صورت اعلام نشدن نتایج انتخابات آنان راه‌پیمایی خواهند کرد.

blank

یکی از معاونان ارشد عمران خان؛ رهبر حزب انصاف و نخست‌وزیر پیشین پاکستان شامگاه شنبه از هوادارانش خواسته است تا در صورت اعلام نشدن نتایج نهایی انتخابات، دست به «راه‌پیمایی مسالمت‌آمیز» بزنند. هواداران این حزب از امروز یک‌شنبه، ۲۲ دلو، اعتراضات مسالمت‌آ‌میز خود را در مقابل نهادهای دولتی آغاز خواهند کرد.

در همین حال، گوهرعلی خان؛ رهبر «تحریک انصاف» و وکیل عمران خان از همه «نهادهای» پاکستان درخواست کرده که به خواست‌های این حزب احترام بگذارند.

افزون بر این، صدها تن از حامیان «تحریک انصاف» روز گذشته در شهر پیشاور در شمال غربی این کشور به رهبری دو تن از دستیاران عمران خان دست به تظاهرات زده‌اند.

انتخابات ایالتی و پارلمانی در پاکستان با جمعیتی بالغ بر ۲۴۱ میلیون تن روز پنج‌شنبه هفته گذشته برگزار شد، اما تاکنون نتیجه نهایی آن اعلام نشده است.

تأخیر در اعلام نتایج انتخابات پارلمانی پاکستان باعث شده است که نگرانی‌ها در خصوص وضعیت سیاسی این کشور تشدید شود.

عمران خان و نواز شریف؛ نخست‌وزیران پیشین پاکستان دو روز پیش خود را پیروز انتخابات اعلام کردند.

طبق برآوردهای روز گذشته متحدان عمران خان با کسب ۱۰۱ کرسی، پیشتاز این انتخابات هستند.

در مقابل حزب مسلم لیگ شاخه نواز برنده ۷۱ کرسی بوده و حزب «مردم پاکستان» به رهبری بلاول بوتو زرداری، پسر بی‌نظیر بوتو؛ نخست‌‌وزیر پیشین پاکستان ۵۳ کرسی را از آن خود کرده است.

برخی رسانه‌های پاکستانی گفته‌اند که احتمال دارد نتایج نهایی انتخابات امروز اعلام شود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *