وزارت مهاجرین طالبان از بازگشت صدها مهاجر افغان از ایران خبر داد

وزارت امور مهاجرین و عودت کنندگان طالبان اعلام کرده که ۸۳۵ تن مهاجر افغانستانی مقیم ایران طی ۲۴ ساعت گذشته از طریق مرز اسلام قلعه هرات به کشور بازگشتند.

 

دفتر مطبوعاتی وزارتblank امور مهاجرین و عودت کنندگان طالبان امروز (دوشنبه، ۲۳ دلو) با نشر خبرنامه ای گفته که بر اساس معلومات آمر سرحدی اسلام قلعه، این افراد شامل خانواده ها و مجردها بودند، ۳۵۵ تن آنان نیازمند شناسایی وغرض دریافت کمک به دفتر سازمان بین المللی مهاجرت معرفی و مواد غذایی و غیر عذایی را دریافت کردند.

وزارت مهاجرین گفته از این میان ۲۹ تن اطفال بی سرپرست به موسسه WARCHILD جهت شناسایی خانواد ها ی شان معرفی و همچنان برای ۱۴ خانواده مبلغ ۱۰ هزار افغانی ، برای ۳۵ تن سیمکارت رایگان از جانب کمیته های موظف در سرحد توزیع شده است.

وزارت مهاجرین می افزاید که تعداد ۲۲۸ تن دیگر از خدمات صحی نیز بهره مند شدند.

وزارت مهاجرین طالبان ادامه داد که ۵۲ خانواده شامل ۱۶۷ تن برگشت کننده اجباری، از سرحدات ولایات ننگرهار، قندهار، نمیروز، هرات و پکتیکا، به تاریخ ۲۲ دلو از پاکستان وارد کشور شده و ثبت بایومتریک و مساعدت شدند.

وزارت مهاجرین اضافه می کند که ۳خانواده شامل ۱۸ تن به محلات اصلی ‏شان انتقال و کرایه پرداخت شد، به ۳۴ خانواده کمک نقدی صورت گرفته، ۵۰ خانواده در کمپ های موقت جابجا، یک هزار و ۶۶ تن مورد تداوی قرار گرفته، ۱۰۱ قطعه سیمکارت، بسته های غذای آماده، آب آشامیدنی، البسه زمستانی از جانب کمیته های موظف در مرزهای ولایات یاد شده توزیع شده است.

گفتنی است که بازگشت داوطلبانه یا اجباری مهاجرین افغانستانی از پاکستان و ایران به داخل کشور در این اواخر افزایش یافته است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *