کانادا، استرالیا و نیوزیلند خواستار آتش‌بس فوری در غزه شدند

همزمان با افزایش هشدارها درباره بحران بشری در غزه، کانادا، استرالیا و نیوزیلند خواستار آتش‌بس فوری شدند.

blank

رهبران کانادا، استرالیا و نیوزیلند امروز پنج‌شنبه، ۲۶ دلو، با نشر بیانیه‌ای مشترک خواستار آتش‌بس فوری بشردوستانه در غزه شدند.

در بیانیه‌ نخست‌وزیران سه کشور آمده: «ما به‌شدت نگران نشانه‌هایی هستیم که اسراییل در حال برنامه‌ریزی برای حمله زمینی به رفح است. ما قویا معتقدیم که عملیات نظامی در رفح فاجعه‌بار خواهد بود و برقراری آتش‌بس فوری بشردوستانه امری ضروری است.»

در اعلامیه این سه کشور همچنین از رژیم اسرایيل خواسته شده تا بر رفح حمله نکند.

در همین حال، رهبران کشورهای کانادا، استرالیا و نیوزیلند تاکید کرده‌اند که آتش‌بس نمی‌تواند «یکطرفه» باشد و حماس باید خلع سلاح شود.

در این اعلامیه همچنین به حکم دادگاه بین‌المللی لاهه در مورد پرونده نسل‌کشی اسرایيل در نوار غزه اشاره شده و این رژیم را ملزم به حفاظت از جان غیرنظامیان و ارائه خدمات اولیه و کمک‌های بشردوستانه ضروری کرده است.

این در حالی است که بنیامین نتانیاهو؛ نخست‌وزیر رژیم اسراییل روز گذشته اعلام کرد که اسرایيل برای نابودی حماس بر رفح که آخرین پناهگاه آوارگان فلسطینی در جنوب نوار غزه است، حمله خواهد کرد.

اما مخالفت‌های بین‌المللی با این برنامه رژیم اسرایيل روزبه‌روز در حال افزایش است.

آنالنا بایربوک؛ وزیر خارجه آلمان هم روز گذشته در یک نشست خبری هشدار داد که حمله اسراییل به شهر رفح، نوار غزه که حدود ۱.۳ میلیون تن در آن پناه گرفته‌اند، یک فاجعه انسانی را رقم خواهد زد.

او با اشاره به تراکم جمعیت در رفح گفته است که ساکنان این شهر در حال حاضر در شرایط بحرانی به‌سر می‌برند و جایی برای پناه‌ بردن در صورت حمله اسراییل ندارند.

او همچنین گفته است که آلمان نیز پس از اقدام واشنگتن، بریتانیا و فرانسه در تحریم شهرک‌نشینان خشونت‌طلب در اسراییل به اتحادیه اروپا فشار می‌آورد تا تحریم‌ها علیه افراط‌گرایانی را که به فلسطینیان در کرانه باختری حمله می‌کنند، بررسی کند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *